15 października 2017

Porady

Lista posortowana chronologicznie, NIE UWZGLĘDNIA REALIZACJI !!!

Osprzęt silników B207 przedlift vs polift – jakie są główne różnice?

Hej! Kolejny wpis typu 'aby żyło się łatwiej', dostaję masę pytań czym różnią się wersje w zależności od rocznika oraz co można/trzeba zmienić aby osiągnąc więcej z 1.8t/2.0t Wszystko sprowadza się do zapoznania z fabrycznym osprzętem montowanym w poszczególnych wersjach i zrozumieniu że jeśli chcemy zrobić np. z 1.8t 240KM ...
Czytaj
/ porady

Świeci się ‘check’ – ‘a jaki błąd?’ – ‘nie wiem’ – rzecz mega przydatna czyli tani skaner OBD2

Cześć, Czytałem ostatnio na jakiejś grupie FB taki oto tekst: 'cześć pacjent 2.0t SS świeci się check nie ma mocy co to jest ile będzie kosztowało' - no po prostu żenada 🙂 wiele osób zgłasza się do mnie z pytaniami o diagnostykę auta, czasami dzieli nas kilkaset kilometrów więc 'na ...
Czytaj
/ porady

Wymiana rozrządu głównego i/lub balansu w saabie – jak się za to zabrać

Cześć, może komuś się przyda, a jednocześnie ograniczy ilość pytań do mnie 🙂 - kilka istotnych informacji na temat wymiany rozrządu głównego w B207/Z20NET. Zacznijmy od początku, silniki te mają de facto dwa łańcuchy rozrządu. Ten 'głębiej' to rozrząd balansu, który napędza: wałek balansowy po stronie dolotu wałek balansowy po ...
Czytaj
/ porady, rozrząd

Turbodziura, późne wstawanie turbo, czyli dlaczego auto ma słaby dół?

Cześć, Ostatnio jest to plaga - co trzeci saab 'na program' ma problemy ze sterowaniem turbosprężarką. W ogóle to sorry... ostatnio blog leży, z uwagi na absolutny brak czasu... postaram się to jakoś nadrobić.. w lipcu i sierpniu zostało zrobionych blisko 90 aut (no shit), więc sami rozumiecie... tematów w ...
Czytaj
/ porady

Rejestrator jazdy – kamerka i sposób na jej zasilanie z instalacji saaba

Cześć, Dużo jeżdżę, 80-100tys km to taka norma, pomyślałem więc że dobrze by było znaleźć wreszcie chwilę i zadbać o swoje bezpieczeństwo, w razie jakiejś niejasnej sytuacji drogowej, ostatnio mam wrażenie że o ile kultura jazdy na drogach, jak i sama infrastruktura znacznie się poprawiła, o tyle coraz więcej kierowców ...
Czytaj
/ porady

Garść informacji o wtryskiwaczach benzynowych w SAABie 9-3 => niebieskie, zielone, szare, 440cc, 630cc

Cześć, Zauważyłem że część osób 'gubi się' i dopytuje o co chodzi z tymi 'wtryskami'. Pewnie to po części zasługa mojego chaotycznego stylu pisania - no cóż pisarzem nie jestem, słaby ze mnie kucharz, ale.. poniżej 'mini kompendium' 😉 Stosowane seryjnie w silnikach B207: Wtryskiwacze niebieskie: wydajność: 268cc producent: Siemens ...
Czytaj
/ porady, wymiana wtryskiwaczy

P0033 – błąd zaworu bocznikowego – bypass turbo, dv

Hej, wielokrotnie spotykam się z tym błędem w saabinach, tak więc wpada dziś kolejny wpis który - mam nadzieję - komuś pomoże 🙂 A więc od początku, do 'strony zimnej' turbiny dokręcony jest zawór dv - dump valve, nazywany także zaworem 'bypass turbo'. Zawór ten występuje zawrówno w turbinach GT20 ...
Czytaj
/ check engine, porady

Klekotanie silnika.. – dziwne dźwięki z głowicy i ich zaskakująca przyczyna

Cześć, krótko opiszę całkiem ciekawy case dotyczący dziwnych dźwięków z silnika - od razu na wstępie podziękowania dla Mariusza za materiały do wpisu, dobra robota! 🙂 Otóż miałem okazję 'zostać przewiezionym' poliftem w którym ewidentnie coś klekotało/stukało/cykało pod maską. Po jej otwarciu i nasłuchiwaniu dźwięk wydobywał się jakby z głowicy ...
Czytaj
/ porady

Płyn wspomagania – czy i jak wymieniać?

taki tam wpis 'na boku' - pytanie zdaje się być retoryczne, rzecz jasna płyn wspomagania, jak każdy inny płyn, czy olej w aucie podlega zużyciu, więc po kilku tysiącach przepracowanych godzin z pewnością nie ma już tak dobrych właściwości jak świeży. Poniżej przedstawiam swój sposób na wymianę w saabach z ...
Czytaj
/ porady

[polift] Wysokie obroty po odpaleniu silnika – modyfikacja

Dobro jutro, zastanawiałem się czy Was też dziwi, a może wręcz drażni praca silnika tuż po uruchomieniu? Mam tu na myśli nienaturalnie wysokie obroty w polifcie. Wsiadasz do auta, na zewnętrz jest +5 stopni, przekręcasz 'kluczyk', odpalasz i... obroty są na poziomie 1500rpm... przez kilkadziesiąt sekund. Tak jakby mieszkać na Antarktydzie, ...
Czytaj
/ porady

Gdzie kupować części do 9-3 ? trzy dobre sklepy

Pomyślałem, że warto zrobić prosty wpis z pochwałą trzech sklepów - niestety nie mam w tym żadnego interesu typu rabat za wpis (a szkoda haha), ale tak po prostu.. sam korzystam, z jednego z nich już od kilku lat, jestem happy, a sporo świeżo upieczonych posiadaczy 9-3 pyta gdzie coś ...
Czytaj
/ porady

[polift] długo kręci lub ciężko odpala?

Hej! Postanowiłem opisać coraz częściej spotykaną usterkę w poliftowych 9-3 które do mnie trafiają - mowa o autach z silnikiem 1.8t/2.0t/2.0T w wersjach nie-BioPower (kluczowe!). Typowo wygląda to w ten sposób: ciężko uruchomić zimny silnik - im zimniejszy/im niższa temperatura otoczenia tym gorzej jak już odpali to pracuje nierówno, by ...
Czytaj
/ porady

Nie grają głośniki w drzwiach – słówko o wzmacniaczu AMP1 w saabie

Cześć, zapewne wielu z nas zdarzyła się usterka, której głównym objawem jest.. 'brak napędu' głośników. Mowa o sytuacji gdy głośniki w desce grają - średnio/wysokotonowo, natomiast w ogólnie nie ma bassu - zero dźwięków z tych w przednich drzwiach. Najczęściej przyczyna znajduje się pod fotelem kierowcy. Chodzi o to że ...
Czytaj
/ porady

Świerszczyk w aucie? hałasujący wentylator kabiny – wymiana

Dzień dobry... że tak zażartuję...:) a dlaczego? W kolejnym moim SSie siadł wentylator kabiny - hałasuje, wydaje dziwne dźwięki. Ćwierkania, cykania, syczenia.. Wszystko przez kończące się łożysko. Dla potomnych - na krótką metę da się temu zaradzić oczyszczając go i smarując. Są dwie możliwości dostępu: Opcja - kiedy wentylator stoi, ...
Czytaj
/ porady

Dlaczego osłona silnika jest ważna

Cześć, klient odwiedził mnie autkiem które losowo wyrzucało przeróżne błędy np. sonda lambda nr 1, wypadanie zapłonu, czujnik położenia wału. Poza tym zachowywało się całkiem poprawnie, ze sporadycznym odcinaniem turbo (podejrzany zaworek na gruszce turbo). Jednak po otwarciu maski... po prostu kopalnia soli. Autko jeździło ze zdjętą osłoną silnika/osprzętu (niedopuszczalne!) ...
Czytaj
/ porady

Zaemontowyać staerowniki z Aero do zwykłych wersji? W żadnym wypadku. A komu to potrzebne..

Cześć, tytuł nawiązuje oczywiście do 'kultowego' zalegizować marihunaen' 😉 postanowiłem zrobić wpis typu 'jak nie tuningować saabów'. będzie wyjątkowo krótko... Dowiedziałem się od klienta, w jaki sposób robi to pewna znana firma z południa serwisująca SAABy. Z natury jestem dociekliwy; Informację postanowiłem zbadać. Oto zrzut z konwersacji po moim 'zaczepnym' ...
Czytaj
/ porady

Falowanie obrotów, nierówna praca, drżenie – blokady rozrządu oryginał vs zamiennik

Cześć! Wiele osób walczy z problemem nierównej pracy silników B207 / Z20NET na wolnych obrotach. Jeszcze więcej jeździ myśląc, że wszystko jest okay 'bo on tak zawsze chodził'. Ci bardziej dociekliwi z pewnością czują że 'coś nie gra', poniżej mała pomoc.. Zjawisko to w zdecydowanej większości przypadków należy wiązać albo ...
Czytaj
/ porady, rozrząd

Cold revlimiter dla B207 – zabezpieczenie przed ‘katowaniem’ zimnego silnika

No cześć, Ostatnio było o automatach, więc teraz pora na modyfikację dla aut z (tfu) manualną skrzynią biegów. Swoją drogą tamta rekalibracja, przetestowana już przez kilkaset kilometrów spisuje się po prostu bajecznie; auto stało się bardziej Sport niż Sedanem. Kto widział np. w BMW M3 funkcję która ogranicza maksymalne obroty ...
Czytaj
/ porady

P0325 – błąd modułu zapłonowego – ion sensing

Dzień dobry bardzo 🙂 dziś będzie króciutko o błędzie P0325 w naszych SSach. Błąd ten często powiązany jest z P1312 oraz P1334, reakcją systemu jest obcięcie momentu obrotowego do 170Nm, a więc odcięcie turbo, braki mocy, podaję możliwe przyczyny występowania: zamienniki cewek zapłonowych. Ma być oryginał i koniec dyskusji uszkodzona ...
Czytaj
/ check engine, porady

Poprawa modulacji sprzęgła – sprężyna odbijająca

Cześć, Zamieszczam swoje luźne spostrzeżenie na przykładzie już kilku aut z (tfu!) 'manualem' haha 🙂 Otóż zdarzają się auta, w których sprzęgło bierze wysoko, jakby 'na ostatnim centymetrze'. Nie ślizga się, nie przypala. Ale pracuje jakoś tak dziwnie... Często powodem jest takie małe cudo które wspomaga hydraulikę - mianowicie sprężyna ...
Czytaj

Uszkodzony rozrząd balansu – jak brzmi, jak wygląda

Cześć, Pisałem już na ten temat wcześniej O TU ale tym razem była okazja aby nagrać wideo - mała pomoc dla wszystkich którzy mnie pytają jak brzmi uszkodzony rozrząd balansu, a właściwie pęknięta płoza obijająca się o łańcuch. Na przykładzie pięknego saabika, w jeszcze piękniejszym kolorze Cosmic Blue (o którym ...
Czytaj
/ porady, rozrząd

Mechanizm wycieraczek – wymiana

Cześć, Dawno mnie tu nie było, z uwagi na natłok pracy, ale ten wpis jest swego rodzaju zielonym światłem dla następnych które są w przygotowaniu (lista tematów nieostatnie rośnie - jeśli macie jakieś propozycje postów proszę śmiało pisać!). Listopad, zimno, wietrznie, ulewa... ale co tam, 9-3 zniesie wszystko.. wyjeżdżamy za ...
Czytaj
/ porady
saab 9-3 czujnik polozenia walu 2.0t

Saab 9-3 gaśnie – brak błędów lub błąd P0340

Hej! Padające czujniki położenia wału to ostatnio jakaś plaga... jeśli Twoje auto niespodziewanie gaśnie, a  już w szczególności gdy silnik jest rozgrzany, lub tuż po zgaszeniu nie chce odpalić - kręci i nic, to można zacząć od podmiany czujnika położenia wału. Myślę że to dość typowa sprawa w wielu markach ...
Czytaj
/ check engine, porady

Lampy z polifta – hit czy kit?

Nazywane także lampami seksu... 😀 Po głowie krąży mi wiele pomysłów jak upięknić przedliftowego SSa w kolorze 288 - Graphitte Green - mi osobiście zielony się się nieee podobał już od momentu zakupu (ideałem nadal jest Nocturne Blue), ale no cóż - coś za coś, przynajmniej był to automat.. Wracając ...
Czytaj
/ porady

P0546 lub P0544 – uszkodzony czujnik temperatury spalin EGT

Coraz częściej dostaję pytania o błąd P0546 (czasem P0544) w saabach, więc dodaję wpis ułatwiający (mi?) życie 🙂 A więc jeśli chodzi o tytułowy tytuł... błąd oznacza tyle że występuje zwarcie lub otwarty obwód w układzie czujnika temperatury spalin. Mówiąc wprost najczęściej ulega on uszkodzeniu po kilkunastu latach eksploatacji auta ...
Czytaj
/ check engine, porady

Żarówki lamp przednich, żarówki lamp tylnych – zbiór informacji

Przy okazji wymiany tylnych lamp w moim SSie na poliftowe okazało się że kilka żarówek jest spalonych. Także wrzucam wpis z informacją jakie mamy żarówki w saabie - przyda mi się to na przyszłość, a może komuś jeszcze 🙂 Przednie lampy zwykłe: mijania - H7 drogowe - H7 pozycyjne - ...
Czytaj
/ porady
przepływomierz saab 9-3 p0101

P0101 – błąd przepływomierza, ale zwykle to coś innego…

Wyskakujący check engine i kryjący się pod nim błąd o kodzie P0101 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność - de facto rzadko jest powiązany z samym przepływomierzem w naszych 9-3. Interpretować go należy raczej jako: do silnika dociera inna ilość powietrza niż została zmierzona. A w ...
Czytaj
/ check engine, porady

Rozrząd w 9-3 – z zagramanicy dużo taniej..?

Tak przy okazji przeglądania internetów pod hasłem 'saab 9-3 timing chain' trafiłem na dobrą ofertę od naszych saabowych kolegów z Neobrothers.co.uk Biorąc pod uwagę tylko oryginalne część - akurat w przypadku rozrządów myślę że to bardzo istotne, szczególnie jeśli chodzi o głowny, bo balans to choć nadal rozrząd to jednak ...
Czytaj
/ porady, rozrząd

FMIC 🙂 wkrótce montaż – i mały ‘haczyk’ przy zakupie?

Dzień dober, Zakupiłem sobie ostatnio fmic z fmic.pl - typowy zestawik pod saaba, z dwoma kolankami redukcyjnymi, kilkoma opaskami itd, i samym coolerem właściwym... Wkrótce montaż... jest pewien plan upgrade, ale póki co szczegółow nie zdradzę, no może poza jednym, że wtryski Boscha 440cc przy mocy 200KM i obrotach 6000, ...
Czytaj
/ porady, tuning

Xenon nie świeci ? low beam failure

Hejka, tym razem i mnie dopadł problem niedziałającego światła mijania w 9-3. Na pierwszy ogień poszedł nowy żarnik xenon, niestety - bez efektu. Okazało się że problem jest gdzie indziej, a dokladniej pod lampą - w naszych autkach czasami padają przetwornice lampy xenon. Podejrzewam, że da się to jakoś naprawiać, ...
Czytaj
/ porady

Regulator ciśnienia paliwa 3.5bar – alternatywa dla wymiany wtryskiwaczy ?

Po długich poszukiwaniach, godzinach researchu, kontatów z intercars, interauto, żmudnym przeglądaniu allegro, katalogów producentów, zasięganiu info w serwisach.... po długich kombinacjach...informuję iż: da się zdobyć regulator ciśnienia paliwa, który utrzyma ciśnienie 3.5bar zamiast 3.0bar na listwie paliwowej 🙂 wohoo! Porównanie - 3.0 vs 3.5 bar. Poza innymi kolorami jest identyko, ...
Czytaj
/ tuning

Technicznie – mapy regulacyjne doładowania dla garetta GT20, mitsu 11TK3 oraz 14T

Dużo ludzi pyta jaka jest różnica w wydajności turbin z tematu - czyli wszystko co było seryjnie montowane w B207; 2002-2006 (początek) 1.8t i 2.0t było na GT2052S 2006+ 1.8t i 2.0t na TD04L-11TK3 Każde Aero, niezależnie od rocznika na TD04L-14T. Może na rozgrzewkę piosenka o turbinach... haha 🙂 słuchamy ...
Czytaj
/ tuning

Benzyna 98 czy 95 oktan?

Czy tankować paliwo 95 czy 98 do saabów? Odpowiedź brzmi: zależy. Trionic 8 ma zaszyte 3 mapy paliwowe, jest to lowOctan, NormalMap i HighOctan. Zawsze startuje z mapy normalnej a więc pod 95 oktan. A następnie robi adaptacje i albo zostaje na normalnej albo przechodzi na  high/low. W B207E, L ...
Czytaj
/ porady

Raz jedzie, raz nie jedzie – traci moc… brak błędów – typowa usterka

Po krótce o przypadku jak w temacie, czyli auto nie zgłasza błędów, ale traci moc, mniej więcej w taki sposób: Raz jedzie dobrze, raz jakby na 'pół gwizdka' Turbo nie ładuje w ogóle - nie słychać jego pracy Turbo niedoładowuje - częściowa utrata mocy/momentu/ciśnienia doładowania Jeśli Twój saabik zmaga się ...
Czytaj
/ check engine, porady

Areo.. Oreo.. Areoł.. Ero…Aejro… szlag mnie zaraz trafi. 🙂

Cześć, dziś coś we mnie pękło... ile można czytać i wysłuchiwać... NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK AREO. ANI OREO. Ani podobnych.. To przejęzyczenie jest prawie tak fatalne jak poniższe: Są SAABy w wersji A E R O !!! i kilku innych.. 🙂 Kolejna sprawa, że obecnie co drugi sprzedawany na ...
Czytaj
/ Bez kategorii, porady

Wymiana wtryskiwaczy – konieczność czy opcja?

Cześć, Od paru miesięcy dysponuję raczej skromną ilością wolnego czasu, dlatego też ten wpis ma być odpowiedzią na pytanie które często jest mi zadawane, w przypadku stg1 dla b207e i b207l 🙂 A więc start: Napiszę dwie wersje - pierwsza krótka, druga wyjaśni także 'dlaczego!?' Konieczność - w sytuacji kiedy ...
Czytaj
/ lpg, porady, wymiana wtryskiwaczy

Podatność silników 1.8t i 2.0t na modyfikacje oraz ich ograniczenia (o)sprzętowe

Jeśli chodzi o modyfikacje 'przedliftowych', dwulitrowych jednostek 1.8t i 2.0t pierwszym ograniczeniem jest układ paliwowy, a konkretnie wydajność wtryskiwaczy benzynowych - po podniesieniu mocy powyżej ok 180KM otwierają się one całkowicie od okolic 4000-4500rpm i 'leją paliwo ciurkiem'. Co ciekawe 'zapętlać' potrafią nawet niemodyfikowane wersje 2.0t 175KM Stąd też w zagazowanych autach ...
Czytaj
/ porady, tuning

P0606 P0638 P1681 – uszkodzony sterownik silnika ECU

Dzień dobry, Przykra wiadomość - opisywanego poprzednio mojego saabika także dopadł typowy problem z ECU. W zasadzie spodziewanie - bo prędzej czy później musiało tak się stać 🙂 Ale czemu akurat dziś? Pacjent: MY03 2.0t z ECU part number: 55352571 (informacja kluczowa). To samo dotyczy ECU z nr: 55352688 i z ...
Czytaj
/ check engine, porady

Saab 9-3 w wersji hybrydowej – start&stop

Ciekawy przypadek po rozładowaniu akumulatora. Tak 4 fun. Filmik mówi chyba wszystko 🙂 Świetna sprawa - ruszamy - silnik odpala, zatrzymujemy się - silnik gaśnie. Przy prędkości 90-100km/h obroty są na poziomie 1000-1200 Jak to się dzieje? Zegary przekłamują o 1000rpm 🙂 ...
Czytaj
/ Bez kategorii, porady

Tani i szybki sposób na wejście AUX w Saabie 9-3

Odkryłem bardzo tani i skuteczny pomysł na dołożenie AUXa w 9-3. Wiadomo, oryginalnie jest wypuszczany w podłokietniku, obok gniazda +12v - w tej wersji z EHU (to coś na płyty) wychodzi kabel do kostki w okolicach stacyjki i dalej do podłokietnika. Żeby dołożyć w tym miejscu aux trzeba rozebrać konsolę ...
Czytaj
/ porady

Jak NIE ustawiać rozrządu balansu w 2.0t – poprawka po mechaniku

Cześć, To taka rzeźba że wręcz trzeba ją wrzucić w ynternety.. Pacjent: MY03 2.0t SS Adama z Mińska Maz (pozdrawiam!). - po wymianie rozrządu balansu przez niekompetentnego mechanika. Silnik drżał, kulał na wolnych obrotach. Generował mnóstwo wibracji, niosących się na całą karoserię, dźwięk jakby zaraz miał się rozpaść, coś jakby ...
Czytaj
/ porady, rozrząd

Dlaczego 1.8t to ‘dwulitrówka’ ? Czyli o silnikach w 9-3 i różnicach pomiędzy nimi

Cześć, Dziś będzie po krótce o 2-litrowych silnikach benzynowych jakie montowano w Saabach od 2002roku. Tak więc były 3 wersje, bazujące na tym samym bloku i w zasadzie tej samej głowicy 1.8t B207E czyli wersja 'de-tuned' 2.0t - o deklarowanej mocy 150KM i momencie obrotowym równym 240Nm 2.0t B207L które ...
Czytaj
/ porady, tuning

Wypadanie zapłonu – przyczyny, skutki i leczenie

Cześć, Widzę że sporo ludzi szuka informacji na ten temat, więc popełniam drobny wpis w temacie, z własnych doświadczeń 🙂 Możliwe przyczyny wypadania zapłonu: zużyte lub niewłaściwe świece zapłonowe wyeksploatowane cewki zapłonowe, przebicia zaśniedziałe styki cewek uszkodzony moduł wykrywający wypadanie zapłonu nieoryginalne cewki (nawet nowe mogą zgłaszać błędy, czasami fałszywe), ...
Czytaj
/ check engine, lpg, porady, tuning

Pompa SAI i błąd P0410 – czyli słów kilka o Secondary Air Injection

Na początku produkcji, w latach 2002-2004 w saabikach montowane były pompy powietrza wtórnego, w jakim celu? Dla poprawy jakości spalin oczywiście, ale także szybszego rozgrzewania silnika. W wielkim skrócie układ działał tak, że pobierał powietrze poprzez filtr i tłoczył je do wydechu, a jednocześnie ecu zwiększało dawkę paliwa - w efekcie ...
Czytaj
/ check engine, porady

P0244 – błąd zaworu ciśnienia doładowania

Dzisiaj będzie krótko o błędzie P0244, który jest zmorą saabów z pierwszych lat produkcji. Co on oznacza? Trionic wykrywa nieprawidłową pracę zaworu ciśnienia doładowania - tego przy turbo = Pierburg #12787706 Przyczyny jego występowania są trzy: Nieszczelności - zmurszałe przewody ciśnieniowe/podciśnieniowe, brak obejmy docikającej przewód itp Zawór faktycznie jest uszkodzony ...
Czytaj
/ check engine, porady

Pęknięta płoza balansu – cykanie

Jak to zwykle bywa po ok. 150-250tys km w saabie zaczyna się cykanie, szczególnie na zimnym silniku, dochodzące z okolic koła po stronie pasażera. Co to takiego? A no rozrząd balansu. EDIT: Dodałem kolejny wpis, w którym słychać jak brzmi uszkodzony rozrząd, link tutaj Generalnie łańcuchy są dwa - pierwszy ...
Czytaj
/ porady

Testy 0-400m – jedno auto, 3 programy – coś dla lubiących cyferki

Korzystając z chwili wolnego czasu naszło mnie na przetestowanie kilku wariantów mocy w jednym aucie. Setup: B207E 1.8t z Aero turbo TD04L-14T i 'zielonymi' wtryskami + 5-biegowy automat, 3/4 zbiornika benzyny. Odcinek minimalnie pochyłej drogi - próba robiona od tego samego miejsca, w obu kierunkach dla uśrednienia pomiaru, z chwilą ...
Czytaj
/ tuning

Co zrobić po stg1 ? zmienić hamulce!

Wiele osób zwiększa moce swoich samochodów, zdaje się w nieskończoność, dbając jakby o przyspieszenia i masaż pleców przy wciśnięciu pedału gazu do tzw. deski, a zapomina o czymś równie ważnym... O HAMULCACH Ci którzy mieli okazję znaleźć się w sytuacji typu 'tnę lewym na A-dwójce i nagle tir zajeżdża mi ...
Czytaj
/ porady

Rozpórka kielichów – sposób na plastiki i upgrade zawieszenia

Przy okazji po krótce opiszę swoje wrażenia po montażu rozpórki 3 dni temu 🙂 naprawdę warto! Przy kołach 225/45/17: 1. Przestała trzeszczeć na wertepach deska rozdzielcza 🙂 2. Komfort jazdy - ma się wrażenie jakby wymieniło się amortyzatory w samochodzie, albo upuściło powietrza w kołach, czuć jakby amortyzator brał na siebie ...
Czytaj
/ porady, tuning