Naprawa i regeneracja ECU SAAB 9-3 – informacje

Strona informacyjna poświęcona naprawom sterowników silnika.


naprawialne numery sterowników:

  • 55352688
  • 55353231
  • 55352571
  • 55569738
  • 55565020
  • 55567225

 

 


naprawialne/typowe kody błędów (szansa 90+%):

  • P0201, P0202, P0203, P0204, P0245 – zwarcie na wtryskiwacze
  • P0628, P0617, P0035
  • P0691, P0692, P0693
  • P0601
  • P0444
  • P0033
  • P0606, P0638
  • P2135, P1523, 1681

KILKA ZDJĘĆ – W JAKIM STANIE POTRAFIĄ BYĆ WYSYŁANE DO NAS ECU…


WARUNKI NAPRAWY:

  • udzielamy 6-miesięcznej gwarancji na naprawione kody błędów. ECU po naprawie są testowane na naszych saabach na dystansie minimum 90km. Jeżeli usterka by powróciła nieodpłatnie naprawiamy sterownik ponownie lub oferujemy zwrot kosztów naprawy lub kolejne ECU w cenie zredukowanej o koszt naprawy zależnie od dostępności.
  • czas realizacji to przeciętnie do ok 5-8 dni roboczych, prosimy więc o cierpliwość
  • koszt naprawy to 890zł brutto (paragon lub FV 23%, płacimy podatki) z wysyłką w cenie.
  • w każdym przypadku o ile software auta jest seryjny to przy okazji aktualizujemy go do najnowszej dostępnej po nr VIN wersji
  • jeżeli sterownik pochodzi z wariantu 1.8t 150KM to w cenie naprawy jest jego opcjonalna (na życzenie) modyfikacja stg0, czyli konwersja na pełne 2.0t (175KM 265Nm)
  • możliwa jest też modyfikacja stg1, koszt 400zł netto – oczywiście opcjonalne, bo priorytet to naprawa a nie upgrade
  • każda naprawa obarczona jest kilkuprocentowym ryzykiem iż sterownik wyrzuci inne błędy lub padnie całkowicie – to skomplikowane układy z wieloma zależnymi od siebie elementami wykonawczymi i trzeba brać taką możliwość pod uwagę; naprawa polega m. in na poprawieniu fabrycznych lutów i uszkodzonych ścieżek (czasem trzeba je 'dorobić’ bo po prostu nie ma przejścia/szwankuje komunikacja) oraz wymianie uszkodzonych podzespołów o ile jest to koniecznie.
  • Sterowniki te jak na lata swojej produkcji są bardzo zaawansowane – w pewnym sensie wyprzedziły swoje czasy, a możliwości naprawy pojawiły się tak naprawdę dopiero ok 2021 roku, po długim przecieraniu szlaków.
  • proszę nas nie poganiać – przeciętnie dostajemy między 10 a 30 sterowników w tygodniu które robimy kolejno – jest z tym naprawdę dużo pracy jak na dwie ręce, a do tego trzeba je wszystkie potem testować po prostu jeżdżąc swoimi autami z takim ECU pod maską
  • nie wykonujemy napraw/poprawek 'po kimś’ – jeżeli ECU było już otwierane to proszę go nie wysyłać. Trudno dać gwarancję na taką usługę

REGENERACJA ECU

W sprzedaży mamy także sterowniki po regeneracji

  • taki sterownik powinien pracować bezawaryjnie bardzo długo – jest naprawiany trochę inną metodą – ma naprawione układy odpowiedzialne za wszystko to co typowo w nich się psuje, a nie tylko usterkę którą zgłosił (np. błąd wtryskiwaczy)
  • udzielamy 12-miesięcznej gwarancji
  • koszt sterownika to 1790zł brutto (paragon/fv 23%), dostępne od ręki
  • jest możliwość naprawy swojego sterownika tą metodą, ale patrząc na to co do nas trafia statystycznie nie każdy się nadaje (rozpadająca się 'folia’) – do oceny indywidualnie
  • jeżeli jesteś już naszym klientem to poprosimy o nr VIN – jest spora szansa że uda się zaprogramować taki sterownik i po doręczeniu/montażu będzie plug & play – robimy backup software wszystkich aut które do nas trafiają na strojenia/modyfikacje więc w bazie jest nieco ponad 3000 samochodów 🙂

Zdjęcie z JEDNEGO (rekordowego) dnia – wszystkie 16 uszkodzone. Można by powiedzieć że awarie ECU to taki gwóźdź do trumny SAABa…


STATYSTYKI

  • większość naprawianych sterowników to te z błędami wtryskiwaczy – P0201, P0202, P0203, P0204, P0245 (i czasem P0246)
  • na ten moment 'na koncie’ mamy już ponad 600szt naprawionych ECU (stan na dzień 14.06.2024r)
  • czas pokazał że naprawy stają się coraz skuteczniejsze – naprawianych jest coraz więcej kodów błędów, technologia napraw przez ostatnie 3 lata była wielokrotnie zmieniana/ulepszana, w efekcie odsetek reklamacji z początkowych ok 10-15% w 2021r schodzi obecnie do max. 2-3%
  • trafia się sporo ECU po zalaniu w wyniku pęknięcia plastikowego trójnika wody obok sterownika (polecamy wymienić profilaktycznie na metalowy/można dobrać coś o wymiarach 30/12/30mm do max. 32/16/32mm).
  • jest też trochę kiedyś otwieranych przez klienta 'z ciekawości’,  które zostały uszkodzone śrubokrętem/ukruszone oraz takich ze skorodowanymi ścieżkami/pinami i rozpadającymi się płytkami. Kiedyś próbowaliśmy takie za wszelką cenę ratować, dziś już wiemy że to nie ma sensu.
  • przy okazji – układ 'TPIC’ nie jest winowajcą usterek – pojawiło się wielu amatorów bez doświadczenia w temacie którzy tak twierdzą, rzeczywistość szybko to weryfikuje 🙂
  • statystyki są prowadzone od początku września 2021r.

Uszkodzony sterownik należy dostarczyć do nas wysyłkowo lub osobiście, szczegóły znajdują się pod tym linkiem:

Jak wysłać do Ciebie ECU (sterownik) celem modyfikacji/klonowania/wymiany ?


Więcej informacji na temat usterek ECU w saabach:

Padające sterowniki silnika w 9-3 B207 / Z20NET – lista typowych błędów