Strona informacyjna poświęcona naprawom sterowników silnika.
naprawialne numery sterowników:
- 55352688
- 55353231
- 55352571
- 55565020
- 55567225
naprawialne kody błędów (szansa 90%+):
- P0201, P0202, P0203, P0204, P0245 – najczęściej wyrzucane przez ECU 55352688 – zwarcie na wtryskiwacze
- P0628, P0617, P0035
- P0691, P0692, P0693
kody błędów potencjalnie naprawialne (szansa ok 50%)
- P0606, P0638
- P2135, P1523, 1681
na ten moment jeszcze NIE są naprawialne błędy:
- P0606 – sam, bez innych błędów mu towarzyszących
- P0601
- P1682 – sam, bez innych mu towarzyszących
warunki naprawy:
- udzielamy 3-miesięcznej pisemnej gwarancji na naprawione kody błędów. Jeżeli usterka by powróciła nieodpłatnie naprawiamy sterownik ponownie lub oferujemy zwrot kosztów naprawy.
- czas realizacji to przeciętnie do ok 7 dni roboczych, mamy sporo zleceń
- koszt naprawy to 600zł netto. W niektórych przypadkach tyci więcej – jeżeli usterka jest bardziej rozległa.
- w każdym przypadku o ile software auta jest seryjny to przy okazji aktualizujemy go do najnowszej dostępnej po nr VIN wersji
- czasem naprawa przy pierwszym podejściu nie udaje się, głównie gdy wina leży w procesorze lub jego najbliższej okolicy, wtedy potrzebne jest więcej czasu/drugie podejście na rozpracowanie tematu. To skomplikowane układy.
- jeżeli sterownik pochodzi z wariantu 1.8t 150KM to w cenie naprawy jest jego opcjonalna (na życzenie) modyfikacja stg0, czyli konwersja na pełne 2.0t (175KM 265Nm)
- możliwa jest też modyfikacja stg1, koszt 400zł netto – oczywiście opcjonalne, bo priorytet to naprawa a nie upgrade
Statystyki
większość naprawianych sterowników to te z błędami wtryskiwaczy – P0201-204 + P0245
na ten moment na ponad 160 naprawionych sztuk ECU na reklamację wróciło ok 10szt, gdzie okazało się że uszkodzony jest już procesor (zbyt długa jazda z pierwszą usterką), klienci dostali zwrot kosztów naprawy i drugie ECU w przyzwoitej cenie
paru ECU nie udało się naprawić w ogóle – dwa były po zalaniu, jeden ktoś nieudolnie próbował naprawiać i uszkodził wiele elementów wokół
naprawiane były także cztery sterowniki z wersji XWD (nieco inne w budowie ws. do starszych) – działają.
statystyki są prowadzone od początku września 2021r.
Uszkodzony sterownik należy dostarczyć do nas, szczegóły znajdują się pod tym linkiem:
Jak wysłać do Ciebie ECU (sterownik) celem modyfikacji/klonowania/wymiany ?
Więcej informacji na temat usterek ECU w saabach:
Padające sterowniki silnika w 9-3 B207 / Z20NET – lista typowych błędów