Naprawa ECU SAAB 9-3 – informacje

Strona informacyjna poświęcona naprawom sterowników silnika.


naprawialne numery sterowników:

  • 55352688
  • 55353231
  • 55352571
  • 55565020
  • 55567225

naprawialne kody błędów (szansa 80-90%):

  • P0201, P0202, P0203, P0204, P0245 – zwarcie na wtryskiwacze
  • P0628, P0617, P0035
  • P0691, P0692, P0693
  • P0601
  • P0444
  • P0033

kody błędów potencjalnie naprawialne (szansa do 30%)

  • P0606, P0638
  • P2135, P1523, 1681

na ten moment jeszcze NIE są naprawialne błędy:

  • P0606 – sam, bez innych błędów mu towarzyszących
  • P1681 – sam, bez innych błędów mu towarzyszących
  • P1682 – 20-30% aut jeździ z tym błędem (kod oczekujący) bez żadnych objawów

warunki naprawy:

  • udzielamy 3-miesięcznej gwarancji na naprawione kody błędów. ECU po naprawie są testowane na naszych saabach na dystansie minimum 140km. Jeżeli usterka by powróciła nieodpłatnie naprawiamy sterownik ponownie lub oferujemy zwrot kosztów naprawy lub kolejne ECU w cenie zredukowanej o koszt naprawy zależnie od dostępności.
  • czas realizacji to przeciętnie do ok 10 dni roboczych, mamy po 30 zleceń tygodniowo, prosimy więc o cierpliwość
  • koszt naprawy to 650zł netto (czyli +23% VAT – paragon lub FV) + 20,50zł wysyłka
  • w każdym przypadku o ile software auta jest seryjny to przy okazji aktualizujemy go do najnowszej dostępnej po nr VIN wersji
  • czasem naprawa przy pierwszym podejściu nie udaje się, głównie gdy wina leży w procesorze lub jego najbliższej okolicy, wtedy potrzebne jest więcej czasu/drugie podejście na rozpracowanie tematu.
  • jeżeli sterownik pochodzi z wariantu 1.8t 150KM to w cenie naprawy jest jego opcjonalna (na życzenie) modyfikacja stg0, czyli konwersja na pełne 2.0t (175KM 265Nm)
  • możliwa jest też modyfikacja stg1, koszt 400zł netto – oczywiście opcjonalne, bo priorytet to naprawa a nie upgrade
  • każda naprawa obarczona jest kilkuprocentowym ryzykiem iż sterownik wyrzuci inne błędy lub padnie całkowicie – to skomplikowane układy z wieloma zależnymi od siebie elementami wykonawczymi i trzeba brać taką możliwość pod uwagę. Sterowniki te jak na lata swojej produkcji są bardzo zaawansowane – w pewnym sensie wyprzedziły swoje czasy, a możliwości naprawy pojawiły się tak naprawdę dopiero rok temu, po długim przecieraniu szlaków.
  • proszę nas nie poganiać – przeciętnie dostajemy 20-40 sterowników w tygodniu które robimy kolejno – jest z tym naprawdę dużo pracy jak na dwie ręce, a do tego trzeba je wszystkie potem testować po prostu jeżdżąc swoimi autami z takim ECU pod maską
  • nie wykonujemy napraw/poprawek 'po kimś’ – jeżeli ECU było już otwierane to proszę go nie wysyłać. Trudno dać gwarancję na taką naprawę

Zdjęcie z JEDNEGO (rekordowego) dnia – wszystkie 16 uszkodzone. Można by powiedzieć że awarie ECU to taki gwóźdź do trumny SAABa…


Statystyki

  • większość naprawianych sterowników to te z błędami wtryskiwaczy – P0201, P0202, P0203, P0204, P0245 (i czasem P0246)
  • na ten moment na już ponad 400 naprawionych sztuk ECU na reklamację wróciło ok 30-40 szt, gdzie w większości przypadków albo zostały naprawione za drugim podejściem albo okazało się że uszkodzony jest już procesor (zbyt długa jazda z pierwszą usterką), klienci dostali zwrot kosztów naprawy i drugie ECU w dobrej cenie
  • parunastu ECU nie udało się naprawić w ogóle – trafiały się takie po zalaniu, pare ktoś nieudolnie próbował naprawiać i uszkodził wiele elementów wokół, kilka było otwieranych przez klienta 'z ciekawości’ i zostały uszkodzone śrubokrętem
  • naprawiane były także sterowniki z wersji XWD / BioPower (nieco inne w budowie ws. do starszych) – działają.
  • statystyki są prowadzone od początku września 2021r.

Uszkodzony sterownik należy dostarczyć do nas wysyłkowo lub osobiście, szczegóły znajdują się pod tym linkiem:

Jak wysłać do Ciebie ECU (sterownik) celem modyfikacji/klonowania/wymiany ?


Więcej informacji na temat usterek ECU w saabach:

Padające sterowniki silnika w 9-3 B207 / Z20NET – lista typowych błędów