Naprawa ECU SAAB 9-3 – informacje

Strona informacyjna poświęcona naprawom sterowników silnika.


naprawialne numery sterowników:

  • 55352688
  • 55353231
  • 55352571
  • 55565020
  • 55567225

naprawialne kody błędów (szansa 85%):

  • P0201, P0202, P0203, P0204, P0245 – zwarcie na wtryskiwacze
  • P0628, P0617, P0035
  • P0691, P0692, P0693
  • P0601 – jeśli to faktycznie uszkodzona pamięć

kody błędów potencjalnie naprawialne (szansa ok 40%)

  • P0606, P0638
  • P2135, P1523, 1681

na ten moment jeszcze NIE są naprawialne błędy:

  • P0606 – sam, bez innych błędów mu towarzyszących
  • P1682 – sam, bez innych mu towarzyszących

warunki naprawy:

  • udzielamy 3-miesięcznej gwarancji na naprawione kody błędów. Jeżeli usterka by powróciła nieodpłatnie naprawiamy sterownik ponownie lub oferujemy zwrot kosztów naprawy.
  • czas realizacji to przeciętnie do ok 7 dni roboczych, mamy sporo zleceń
  • koszt naprawy to 650zł netto
  • w każdym przypadku o ile software auta jest seryjny to przy okazji aktualizujemy go do najnowszej dostępnej po nr VIN wersji
  • czasem naprawa przy pierwszym podejściu nie udaje się, głównie gdy wina leży w procesorze lub jego najbliższej okolicy, wtedy potrzebne jest więcej czasu/drugie podejście na rozpracowanie tematu.
  • jeżeli sterownik pochodzi z wariantu 1.8t 150KM to w cenie naprawy jest jego opcjonalna (na życzenie) modyfikacja stg0, czyli konwersja na pełne 2.0t (175KM 265Nm)
  • możliwa jest też modyfikacja stg1, koszt 400zł netto – oczywiście opcjonalne, bo priorytet to naprawa a nie upgrade
  • każda naprawa obarczona jest kilkuprocentowym ryzykiem iż sterownik wyrzuci inne błędy lub padnie całkowicie – to skomplikowane układy z wieloma zależnymi od siebie elementami wykonawczymi i trzeba brać taką możliwość pod uwagę. Sterowniki te jak na lata swojej produkcji są bardzo zaawansowane – w pewnym sensie wyprzedziły swoje czasy, a możliwości naprawy pojawiły się tak naprawdę dopiero rok temu, po długim przecieraniu szlaków.

Statystyki

  • większość naprawianych sterowników to te z błędami wtryskiwaczy – P0201, P0202, P0203, P0204, P0245 (i czasem P0246)
  • na ten moment na już ponad 180 naprawionych sztuk ECU na reklamację wróciło ok 15szt, gdzie okazało się że uszkodzony jest już procesor (zbyt długa jazda z pierwszą usterką), klienci dostali zwrot kosztów naprawy i drugie ECU w dobrej cenie
  • parunastu ECU nie udało się naprawić w ogóle – dwa były po zalaniu, pare ktoś nieudolnie próbował naprawiać i uszkodził wiele elementów wokół
  • naprawiane były także sterowniki z wersji XWD / BioPower (nieco inne w budowie ws. do starszych) – działają.
  • statystyki są prowadzone od początku września 2021r.

Uszkodzony sterownik należy dostarczyć do nas, szczegóły znajdują się pod tym linkiem:

Jak wysłać do Ciebie ECU (sterownik) celem modyfikacji/klonowania/wymiany ?


Więcej informacji na temat usterek ECU w saabach:

Padające sterowniki silnika w 9-3 B207 / Z20NET – lista typowych błędów