Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class '' not found in /home/users/beereq03/public_html/domains/saabtuning.pl/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
Jaki olej polecasz do silnika i co ile go zmieniać? - SaabTuning.pl

Jaki olej polecasz do silnika i co ile go zmieniać?

Bardzo częste pytanie, odpowiedzi jest w zasadzie kilka

Oficjalnie dokumentacja techniczna dozwala stosowanie tylko i wyłącznie olejów o lepkości 0W30 oraz 0W40, spełniających normę Long Life – GM-LL-A-025, z zaleceniem: Mobil 1 New Life 0W40.

I także oficjalnie zabrania stosowania olejów o lepkości innej niż '0W’ !! Chodzi oczywiście o ochronę silnika i turbiny przy rozruchu zimnego silnika.

Normę long life można olać, bo kto normalny wymienia olej co 30tys km?

Mobil 1 New Life 0W40 moim zdaniem jest bardzo dobrym olejem, dużo lepszym, pewniejszym wyborem niż często podrabiane i chętnie stosowane oleje Motula, czy Castrola (te z kolei zostawiają czerwy/brunatny nagar w silniku..) – potwierdzeniem niech będzie zrobienie na nim 130tys km 1.8t z LPG zmodyfikowanym do specyfikacji 404Nm 236KM, gdzie mimo naprawdę, naprawdę ciężkiej nogi z silnikiem nic się nie działo, nawet mimo jego przebiegu na poziomie 335tys kilometrów.

Druga odpowiedź jest taka że można jednak także stosować dobrej jakości oleje o innych lepkościach. Osobiście zawsze odradzam stosowanie 0W30/5W30 z uwagi na cienki film olejowy przy wysokich temperaturach, a już w szczególności przy ciężkiej nodze, lpg i wyższych momentach. Sprawdzone, dobre oleje na których te silniki zrobiły wiele dziesiątek tysięcy kilometrów w moich rękach to:

  • Valvoline SynPower 5W40 – cena bardzo przystępna, a jakość naprawdę okay
  • Valvoline MaxLife 5W40 – podobnie j/w
  • Valvoline SynPower 0W40 – podobnie j/w
  • Oleje 5W50 dla intensywnie eksploatowanych mocnych aut np. Valvoline VR1 albo Mobil Peak Life.

Wymiana co 8-max 12tys km. Wchodzi około 5.7 litra

Przy opcjach stg1 oraz stg2 rekalibruję funkcję wyliczającą zmiany oleju tak aby sugerowała je w zakresie 7500-15000km, zamiast seryjnych 10000-30000tys km 🙂

Ten wpis został opublikowany w . Zakładka permalink .