Testy 0-400m – jedno auto, 3 programy – coś dla lubiących cyferki

Korzystając z chwili wolnego czasu naszło mnie na przetestowanie kilku wariantów mocy w jednym aucie.

Setup:

B207E 1.8t z Aero turbo TD04L-14T i 'zielonymi’ wtryskami + 5-biegowy automat, 3/4 zbiornika benzyny.

Odcinek minimalnie pochyłej drogi – próba robiona od tego samego miejsca, w obu kierunkach dla uśrednienia pomiaru, z chwilą przerwy na wgranie softu.

Wyniki:

175KM 265Nm – 16.35s @ 140km/h – pomiar1 | pomiar2

200KM 310Nm – 15.53s @ 143km/h – pomiar1 | pomiar2

230KM 380Nm – 14.74s @149km/h – pomiar1 | pomiar2

Oczywiście nie jest to pomiar doskonały – ot przez prostą aplikację z GPS, ale na pewno dokładniejszy niż 'licznikowy’ i daje jako-taki pogląd.

Myślę, że nie jest źle jak na ciężkie, 1700kg auto.

Rezultaty mimo większego turbo przy pomiarach 175/200KM nie powinny zbytnio odbiegać od tych z garettem (mamy niższe doładowanie, ale tą samą ilość powietrza, troszkę zimniejszego).

Dla porównania – kilka wyników ze strony:

http://www.autorooster.com/0-60-times/saab/9-3/

9-3 Aero 210KM – 15.3s

9-3 2.0t 175KM – 15.9s

9-3 Aero 2.8T 250KM – 14.7s

W praktyce w codziennej jeździe odczuwalna różnica jest większa, ponieważ korzystamy z momentu obrotowego – a jego przyrosty – procentowo – są wyższe niż przyrosty mocy, automat stety/niestety ciągnie do samej kreski – zmiana biegu przy ~6200rpm. Po stg1 można śmiało startować z aero 🙂