Opadający pedał hamulca na postoju

Hej, ostatnio widziałem dyskusję na grupie na ten temat, ktoś wymieniał wiele elementów układu hamulcowego, a problem ‘opadającego pedału hamulca na postoju’ pozostał.

Niektórzy sugerują usterkę pompy lub nieszczelności itd; nic bardziej mylnego 🙂

Żeby nie snuć zbędnych teorii za które będzie mi dane kiedyś spłonąć na stosie poniżej wklejam informacje prosto z WIS na ten temat.

Myślę że wielu ‘nowym w temacie’ to pomoże rozwiać wątpliwości. bo choć jest to zjawisko dziwne to… całkowicie normalne w naszych saabinkach 🙂

A large, double brake vacuum servo 9″+9″ in combination with an efficient
mechanical vacuum pump, that already supplies full vacuum at idling speed is the
main cause of noticing the sinking pedal. When the driver e.g. stops at a red light
or keeps the foot lightly on the brake pedal, the vacuum level in the brake servo
is approx. -0.5 bar underpressure, as the driver has used the vacuum in
connection with the last braking procedure before stopping. A mechanical vacuum
pump can supply down to -0.98 bar underpressure at idling speed while a car
without a vacuum pump can only obtain -0.5 bar underpressure for the same
driving situation. When the mechanical vacuum pump lowers the vacuum level
from 0.5 to 0.98 bar, more brake servo assistance is obtained and the pedal sinks
in pace with the lining and brake caliper being pressed together.


A poniżej screeny:

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.