[Polift] remont głowicy i hybrydka 16T dla 2.0t SC

Ostatni saabik w tym roku – poliftowe SC 2.0t w wersji non-biopower ze Szczecina 🙂

Samochód z wadą głowicy co wyszło na pierwszym spotkanu – niska kompresja na zimnym/uklepane gniazda zaworowe, czyli typowy problem modeli 2007+ 🙂

A zakres prac przy tym aucie zakładał m. in:

  • remont głowicy
  • montaż wydajniejszych wtryskiwaczy
  • turbo hybryda
  • bov by properfekt
  • downpipe/inny wydech
  • wymianę sprzęgła

Czyli temat ograny jak akordeon… 🙂

Zobaczcie na foto jak sklepane są gniazda zaworowe – niektóre zawory sie zapadły, a niektóre stoją niedomknięte 🙂
Jako że auto docelowo będzie prawdopdobnie robione na 320+ KM – bo szczerze, biorąc pod uwagę 330KM u brata nie wierzę że Przemkowi to wystarczy na długo haha – to głowica wpadła przedliftowa z wałkami B207R – jest wykonana z mocniejszych materiałów – oczywiście po kompletnej obróbce – są mocniejsze 🙂

Zamontowaliśmy pod maską:

  • Wtryskiwacze 525cc by bosch
  • Turbo TD04L-16T 6cm/11 łopat
  • długie 3″ DP by bizongarage
  • Sprzęgło – nowe koło dwumasowe + kompletny kit z 2.8T
  • Intercooler póki co seria – pewnie wkrótce go rozsadzi 🙂

Saabina wystrojona, trochę zeszło z kalbracją doładowania, ale efekt końcowy myślę że ‘przyjemny’. Autko znacznie odżyło 🙂
Taki ‘prezencik na święta’ bo wyrobiliśmy się w 3 dni 🙂

Wesołych!