Koła rozrządu B207 vs Z22SE – partaki :)

Dziś przyjechał klient z Łodzi z problemem nierównej pracy silnka. Auto po wymianie rozrządu, całkiem niedawnej, rzekomo ustawione na niebieskich blokadach. B207L.

W czym rzecz?

Luzuję wałki, kręcę wałem korbowym, a tu wałki jakimś cudem nadal się kręcą… WTF!? Wyobraźcie sobie zdziwienie 🙂

Co się okazało?

Pewien okoliczny ‘serwis’ zamontował rozrząd z silnika Z22SE opla. Konstrukcja B207/Z20NET bazuje na tym silniku, została m. In pomniejszona o 0.2l i wiele części pasuje, ale oczywiście nie wszystkie…

W tym przypadku koła zębate wałków mają klin, którego w 2.0 brak 🙂 a w związku z tym nie da się obrócić koła zębatego względem wałka, czyli:

NIE ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ POPRAWNEGO USTAWIENIA ROZRZĄDU

Auto unieruchomione, czeka na nowe koła, klient dostał zastępczego ssa 🙂

 

Na foto koło z22se vs b207 (zużyte)

Co za partacze..