Raz jedzie, raz nie jedzie – traci moc… brak błędów – typowa usterka

Po krótce o przypadku jak w temacie, czyli auto nie zgłasza błędów, ale traci moc, mniej więcej w taki sposób:

  1. Raz jedzie dobrze, raz jakby na ‘pół gwizdka’
  2. Turbo nie ładuje w ogóle – nie słychać jego pracy
  3. Turbo niedoładowuje – częściowa utrata mocy/momentu/ciśnienia doładowania

Jeśli Twój saabik zmaga się z podobnymi problemami, to na 70% będzie to problem z zaworem doładowania znajdującym się przy gruszce turbiny, zaworek na 3 wyjścia na wężyki + gniazda, jego producentem jest Pierburg (#12787706), a wygląda tak:

Auto może nie wyświetlać kontrolki check engine w ogóle! Jeśli jednak wyświetli błąd będzie to P0244 lub P0245.

Drugi zawór do sprawdzenia w powyższym przypadku jest niemal identyczny, a jednak o innym numerze #55354158 i znajduje się po lewej stronie przepustnicy.

Oczywiście podstawą działania systemu sterownia doładowaniem są szczelne wężyki podciśnień do tych zaworków, a więc koniecznie robimy próbę szczelności.

Polecam kupować nowe, oryginalne zawory – koszt 90-150zł, w porównaniu z niepewnymi używkami ‘po pięć dyszek’ to dobry interes.

Pozostałe możliwe przyczyny to m. in:

-nieszczelny intercooler (bardzo często wywala błąd P0101 – błędnie informując o usterce przepływomierza)

-luz na ośce turbiny (przytarta/stawia duży opór) – do regeneracji/wymiany

-uszkodzony przepływomierz lub przepustnica

-nieszczelny zawór DV – https://www.saabtuning.pl/dlaczego-auto-ma-slaby-dol-pozne-wstawanie-turbo/

-problemy z układem paliwowym (za niskie ciśnienie paliwa)

Wpis jest powiązany z:

P0244 – błąd zaworu ciśnienia doładowania

Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.