Mechanizm wycieraczek – wymiana

Cześć,

Dawno mnie tu nie było, z uwagi na natłok pracy, ale ten wpis jest swego rodzaju zielonym światłem dla następnych które są w przygotowaniu (lista tematów nieostatnie rośnie – jeśli macie jakieś propozycje postów proszę śmiało pisać!).

Listopad, zimno, wietrznie, ulewa… ale co tam, 9-3 zniesie wszystko.. wyjeżdżamy za bramę i.. jeb.. wycieraczka pasażera działa, zaś wycieraczce kierowcy najwyraźniej bardzo podoba się ta 'piękna’ pogoda i postanawia odpoczaąć 😀 Cudownie! 😀 to jak domek w Karkonoszach (kto nie słyszał – https://www.youtube.com/watch?v=eumEuK1sD90)

Ale do rzeczy, oczywiście bez wymiany mechanizmu się nie obędzie, ja osobiście wymieniałem w 4 saabach na taki:

https://www.draken.com.pl/saab/zaslepki-i-mechanizmy-/2229-mechanizm-przednich-wycieraczek-saab-93-9-3-2003-2010.html

I dziś mogę powiedzieć że jest naprawdę okay za te pieniadzę, oryginał oidp ok 600zł, używki EU w stanie raczej słabym chodzą drożej niż nowy zamiennik, więc moim zdaniem nonsens. Tym bardziej że ten mechanizm mam przetestowany i w jednym z aut działa już 2 lata.

Nie będę pisał szczegółowo, bo zakładam że jeśli ktoś podejmuje się już wymiany to raczej ma jako takie umiejętności techniczne 🙂 a więc:

  1. Zdejmujemy ramiona wycieraczek – są na klucz 13mm, czasami trzeba trochę popukać młotkiem aby wyszły, lub użyć ściągacza (ściągacz mam, ale jakoś nigdy mnie nie poratował, także siła młota wygrywa ;))
  2. Zdejmujemy plastikową osłonę podszybia – na środku jest na spinkę, a po bokach wswua się pod szybę. Tak przy okazji warto go odświeżyć np. czarnym matem, fajniej wygląda.
  3. Odkręcamy mechanizm – przymocowany jest na cztery śruby na kluczyk 10mm
  4. Zwracamy szczególną uwagę jak ustawione było mocowanie mechanizmu do silniczka, póki co w każdym z aut bylo mniej więcej na godzinie 2:00-3:00 stojąc przodem do auta – to jest najważniejsza sprawa, bo jeśli źle ustawimy albo nie wiemy jak to można bawić się cały dzień a wycieraczki będą kończyły pracę np. gdzieś poza szybą albo w jej połowie 🙂
  5. Powinno to wyglądać tak:
  6. Dokręcamy wszystko z umiarem
  7. Zakładamy ramiona wycieraczek. W pozycji spoczynkowej ramiona powinny być około 4-5cm od plastiku z pkt. 2
  8. Uruchamiamy spryskiwacze i patrzymy jak pracują.
  9. Jeśli zakres pracy jest 'nie taki’ korygujemy odrobinkę ustawienie mechanizmu względem silnika wycieraczek z pkt. 4
  10. W praktyce zwykle wystarczają 2-3 próby i jest to ustawione perfekt.

Składamy wszystko do kupy. All done 🙂 Sprawa naprawdę nie jest trudna do ogarnięcia, nawet gdzieś pod blokiem, jednak wymaga odrobiny cierpliwości i uwagi. Ostrożnie z szybą!