Drodzy, często narzekacie na problemy z zapłonem i wywalanie błędów mimo że układ zaplonowy ma świeże (ori) cewki i świece.
Problem może być w zaśniedziałych/skorodowanych/‚zielonych’ stykach modułu CDM, czyli ‚ion sensing’.
To cudo dokręcone jest do pompy vacuum w B207.
Jeżeli ktoś ma błędy:
-p0340
-p1340
-p1312
-p1334
Może występować także miganie kontroli check engine, mimo że faktycznie nie czuć missfire.
sugeruję tam zajrzeć ‚zapobiegawczo’.
Przy okazji jeżeli macie jakieś foto jak wygląda to źle to proszę o wrzucenie w komentarzu, ja najpierw czyszczę a dopiero potem myślę o sięganiu po telefon ![🙂](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t4c/1/16/1f642.png)
![🙂](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t4c/1/16/1f642.png)
Nierzadko kilka pinów wygląda fatalnie
PS. Warto dodać iż CDM nie jest 'modułem zapłonowym’. On służy do detekcji jakości spalania, czyli wykrywania missfire/stuków, po jego odłączeniu silnik nadal daje się uruchomić