[Przedlift] Hirsch 195KM w 1.8t ale na 11TK3, czyli ile z tego turbo da się jeszcze wyciągnąć?

9-3 SS 1.8t z Hirschem 195KM.

Autko trafiło do nas na diagnostykę i montaż wtryskiwaczy z Aero +strojenie.

Jako sztuka z udokumentowanym przebiegiem ledwo ponad 150tys km nie sprawiało kierowcy niespodzianek, a diagnostyka wykazała że o dziwo wszystko jest szczelne, a turbo w stanie adekwatnym do przebiegu, czyli rzekłbym nawet ponadprzeciętnym.

Użytkownik we własnym zakresie zamontował wydajniejszy intercooler FMIC, bo oryginalny był już spuchnięty, a w związku z tym że pacjent jest ‘rozwojowy’ i docelowo będzie tam hybryda TD04 udało nam się namówić od razu na montaż nowych 525cc, w myśl zasady ‘róbmy raz a dobrze’ i z zapasem niż potem drugi raz wymieniajmy wtryskiwacze 🙂

Przy okazji okazało się że w aucie wymieniono radio na ICM3 bez programowania, i tech2 krzyczał o braku AMP1, AMP2, navi, telefonu, czujników cofania i mnóstwa innych rzeczy, a jednostka potrafiła się samoczynnie restartować. Tak, ICM po wymienianie programować trzeba, podobnie EHU. Duża część konfiguracji auta jest zapisana właśnie w tym module.

Po ogarnieciu wtrysków i techa2 zabraliśmy się za strojenie, a to przebiegało całkiem sprawnie. Musieliśmy jednak delikatnie ograniczyć moment obrotowy bo po dłuższym butowaniu sprzęgło na 4tym i 5tym biegu zaczynało się poślizgiwać.

Setup w skrócie:

1.8t na FM57
turbo TD04L-11TK3
FMIC 550x230x65
wtryskiwacze bosch 525cc
wydech seria

benzyna 98

Sam motor i osprzęt w super stanie – potrzebne były tylko minimalne korekty boostmapy, zapłonu i AFR w paru punktach a efekt po ważeniu i hamowaniu widzimy na zdjęciach 🙂

Pozdrowienia dla właściciela 🙂

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.