podniesienie mocy w 1.8t przedlift – stg0 265Nm 180KM

Przywitajmy w gronie zmodyfikowanych saab贸w z B207 pod mask膮 kolejne 1.8t 馃檪

Zawita艂 do mnie 'Misza’ z Pu艂aw, naszym celem by艂o lekkie poprawienie osi膮g贸w tego nieco-zbyt-ci臋偶kiego kombi, tak aby dawa艂o odrobin臋 wi臋cej rado艣ci z jazdy, cho膰 z tego co s艂ysza艂em i tak autko ju偶 d艂ugo je藕dzi w jednej rodzinie, mimo 'jedynie’ 150KM, widocznie mieli dla niego dobre serce 馃檪

Saabik z instalacj膮 LPG, na polifowym turbo, lecz przedliftowych 'niebieskich’ wtryskach (szkoda!). Mieli艣my dwie drogi – albo wymiana wtryskiwaczy i program na 300+ Nm i 200+ KM, albo pozostawienie seryjnego osprz臋tu i przerobienie go na wariant 2.0t. Chodzi艂o o unikni臋cie zap臋tlania wtryskiwaczy (klik po info), a wi臋c o poprawn膮 prac臋 instalacji gazowej w ka偶dych warunkach – opartej o sterownik Zenit Pro OBD.

Pozostali艣my jednak przy opcji stg0, z korekt膮 mapy zap艂onowej tak aby wykorzysta膰 wi臋ksze mo偶liwo艣ci lpg + zadba膰 zar贸wno o popraw臋 osi膮g贸w jak i ekonomi臋. Saabik dosta艂 tak偶e wy偶sze wolne obroty, ustalili艣my je na poziomie 850rpm, bo 'fajniej si臋 rusza’, a i r贸wniej pracuje. Do dzi艣 nie mog臋 poj膮膰 po co in偶ynierowie wymy艣lili 720rpm dla 1.8t, ekonomia w korku?

Spotka艂a mnie niestety przykra niespodzianka – brak mo偶liwo艣ci wprowadzania korekt do instalacji LPG, o ile odczyt dzia艂a艂 poprawnie, o tyle nie by艂o mo偶liwo艣ci edycji jakichkolwiek ustawie艅, kt贸re ch臋tnie chcia艂bym skorygowa膰. No trudno – przynajmniej uda艂o si臋 stwierdzi膰 co, gdzie przestawi膰 i w kt贸r膮 stron臋 – Misza ma gazownika w Pu艂awach kt贸ry kiedy艣 stroi艂 t膮 instalacj臋. Trzeba dola膰 po ca艂ej mapie 10% paliwa, ale sytuacja by艂a o tyle dobra, 偶e przy ka偶dych obci膮偶eniach niemal po r贸wno, a wi臋c szybko ogarn臋艂a to korekta d艂ugoterminowa 'id膮c w plusy’.

Logowania na obu paliwach z bardzo dobrymi wynikami, oby wi臋cej takich 9-3!聽– do艂adowanie podnie艣li艣my o symboliczne 0.2..0.3bar, co pozwolilo jednak cho膰 cz臋艣ciowo odblokowa膰 potencja艂 jednostki. Do 2000rpm bez zmian – ekonomicznie, potem o 25-35Nm wi臋cej, odczuwalnie szczeg贸lnie na obrotach 3000+, a wi臋c w zasadzie przy ka偶dym wyprzedzaniu, przy ka偶dym wypadzie na tras臋. Saabik zachowywa艂 si臋 jakby schud艂 o dobre 200-300 kilogram贸w – zacz膮艂 odczuwalnie mocniej ci膮gn膮膰 na wy偶szych obrotach, nawet z lekkim wciskaniem w fotel. W praktyce dzi臋ki korekcie zap艂onu generuje ok 180KM z mo偶liwie p艂ask膮 krzywa momentu obrotowego 馃檪

Kr贸tkie wnioski:

Jest r贸偶nica ju偶 troch臋 powyprzedza艂em na esce ?

Gaz dostrojony masz jeszcze pochwal臋 od gaziarza 偶e wtryski si臋 nie zapentlaja pyta艂 kto to robi艂 ?

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na wymian臋 wtryskiwaczy i kroczek wy偶ej z moc膮, bo 11T si臋 w nim marnuje huehue 馃槈