Vialle LPG V generacji w 1.8t – po raz kolejny

Dzień dobry,

Dziś miałem okazję modyfikować SSa 1.8t z holenderskim Vialle, a więc instalacją V generacji (ciekły wtrysk).

Podobnie jak przy poprzednich egzemplarzach zamontowane są wtryskiwacze E20, ogarniające 25-30kW/cylinder, co daje teoretyczny maks rzędu 120kW = 163KM.

Autko niemal identyczne jak opisywane poprzednio:

Saabik z instalacją V generacji – Vialle

W praktyce dzięki paru trikom przy mapie paliwowej udaje się ogarniać 175KM z bezpiecznym AFR – a więc jest to konwersja 1.8t do specyfikacji 2.0t.

Różnica nie jest kolosalna, ale wyraźnie odczuwalna – szczególnie w zakresie 3000-5500 obrotów gdzie turbo utrzymuje ciśnienie o około 0,2bar wyższe niż dotychczas.

Samochód znacznie mniej męczy się na autostradach przy wyższych prędkościach – 150KM przy masie saaba.. było za mało 🙂