1.8t na stg1 200KM z poliftowym turbo

Cześć, dziś krótki wpis;

odwiedził mnie klient ze swoim świeżym nabytkiem, któremu trochę brakowało pary. Jestem pod wrażeniem jak ładne auto, za niewielką kasę można kupić.. w środku jak nowe, ani jednej ryski na konsoli, ba! nawet klawisze nie schodzą! 🙂

Seria: 1.8t 240Nm 150KM, 5-biegowy, zabijający osiągi, długi manual (100km/h @ 2000rpm @ V bieg)

Modyfikacje: rozwiercenie silnika do pełnej pojemności 2.0l wiertarką udarową (żarcik hehe), 310Nm 200KM @ 0.88bar w ten chłodny dzień.

Mało który saab tak równo pracuje na wolnych obrotach, i to z 720rpm. Z zapłonem okay, z doładowaniem okay, szczerze – dawno nie było auta z silnikiem i osprzętem w takim stanie, co mnie bardzo cieszy. Po prostu nie było do czego się doczepić, ale aż prosiło się o montaż wydajniejszych wtryskiwaczy bo można w tym zrobić np. 340Nm i 220KM 'do pary’ aby ciągnął równo, gdyby tylko dało się dolać więcej paliwa.. to taka osprzętowa przejściówka z MY06 jeszcze na niebieskich siemensach – pod kolor saaba 🙂 autko można spotkać w okolicach Legionowa.

Pozdrawiam serdecznie, a jak się kiedyś znudzi to bardzo łatwo zeswapować to turbo na 14T (tak naprawdę wystarczy wymienić 'pół’), dołożyć zielone/szare wtryski i zrobić jeszcze fajniejszą zabawkę 🙂

6 thoughts on “1.8t na stg1 200KM z poliftowym turbo

  • Kilka razy czytałem tu na stronie o krótszej skrzyni do SS, skąd taką wziąć, 6b z Aero czy jakaś z opelka?

    • Zależy jaką masz teraz, jeśli 5-biegowa to były dwie wersje – pasują zamienni, jedna ma ratio i=4.05 druga oidp i-3.82 – stosowane w 1/8t/2.0t/2.0T zaleznie od rocznika. Jeśli 6-biegowa to już w ogólnie meksyk, wersji było kilka – ale ogólnie Aero miały zawsze krótszą, a 1.8t najdłuższą

        • Dłuższa => 5 bieg, 100km/h = 2000rpm, krótsza ok 2200, to tylko i az 8-10% na każdym biegu (zupełnie inna jazda). Mała uwaga: warto zmienić wymieniając sprzęgło, a dwa – po wymianie trzeba zmienić w ECU gear ratio, bo sterownik wylicza prędkości obrotowe zmiany biegów (funkcja podtrzymania obrotów itp), bez tego będzie się mniej płynnie zmienialo biegi, a tempomat może się samoczynnie wyłączać 🙂

  • No dobra a jak poznać jaką kupić? Mają coś wybite na korpusie czy tylko rocznik auta to definiuje. Zdecydowanie chciałbym krótszą. Sprzęgło do wymiany/obicia kevlarem bo jak jest zimno na barze doładowania ślizga się jak stary automat, w lato ze względu na temp w dolocie i spadki mocy/momentu nie jest to aż tak uciązliwe.

    • Okienko komentarzy pod wpisem dot. stg chyba nie jest odpowiednim miejscem na rozwijanie takiej dyskusji 😉

Możliwość komentowania jest wyłączona.