Tzw. ‘pakiet startowy’ po zakupie 9-3 ? :)

Taki tam pakiecik startowy do świeżo zakupionego 9-3 SS ‘kolegi kolegi’ 🙂 – przejażdżka 330-konnym widocznie się spodobała

Auto trafiło do nas wprost po podjęciu decyzji o jego zakupie, wersja 1.8t 150KM non-BioPower, ze skrzynią FM57,
całe szczęście okazało się być w ‘sensownej kondycji’

Zaczęliśmy od pomiaru kompresji – wynik 14.5bar na każdym cylindrze więc przyzwoicie, potem była wymiana świec, weryfikacja kondycji turbo oraz próba szczelności dolotu, gdzie okazało się że wężyk przy kolektorze dolotowym jest rozcięty i całe doładowanie ucieka bokiem 🙂

Samochód miał problemy z LPG – wg. sprzedającego ‘gasł, szarpał’, jak się okazało instalacja to jakiś archaiczny StarGas Elite z 2009 roku, z uszkodzonym parownikiem i słabymi wtryskiawaczami. Dorobiliśmy do tego adapter i udało się połączyć 🙂 szybko jednak wyszło na jaw że tak naprawdę całą instalacja wymaga remontu, a że jest to ekonomicznie nieuzasadnione – drogie części, kiepska dostępność, instalacja nierozwojowa – to zapadłą decyzja o jej wymianie.

Zaczęliśmy od wymiany kolektora dolotowego, bo stary był nawiercony co prawda poprawnie, ale wężyki zostały WKLEJONE, bez jakichkolwiek wkrętek 🙂 wpadł też nowy zawór odmy i oczywiście OE uszczelki kolektora i przepustnicy.
Jeśli chodzi o setup LPG to wyrzuciliśmy wszystko spod maski i zamontowaliśmy sterownik KME SKY + parownik MJ Power + wtryskiwacze AC W031 BFC + nowy EZ 8mm, więc tak naprawdę ze starej instalacji został zbiornik i wielozawór, który ktoś wymienił rok temu

Było trochę kombinacji z obiegiem płynu chłodniczego bowiem nasi poprzednicy władowali tam 4 dodatkowe trójniki, przez co raz że auto się nie dogrzewało, a dwa że gaz zamarzał 🙂

Następnie wymieniliśmy olej silnikowy i auto zostało wystrojone na AFR najpierw na benzynie, a następnie na LPG, a w dniu dzisiejszym zmierzone 🙂

Seria: 150KM 240Nm
Mod: 220KM 340Nm czyli +70KM +100Nm

A na deser spłaszczona kierownica, bo ta wersja miała seryjnie… plastikową, co gwarantowało wiecznie mokre dłonie 🙂
Pozdrawiam!

PS. Dla ciekawych kosztów – mogę napisać tyle że cały ten ‘pakiet startowy’ włącznie ze strojeniem zamknął się w kwocie lekko powyżej 3000zł

PS2. Ktoś miał ciekawy pomysł na fotele, nam się spodobały 🙂