Tym razem nie SAAB 9-3 a VECTRA C z 2.0t pod maską

A dziś dla odmiany łopel vectra z silnikiem saaba..

Z właścicielem po kilku dłuuuugich rozmowach telefonicznych i ustaleniu szczegółów ostatecznie udało się spotkać w Puławach celem odczytu softu z ECU do mocniejszej przeróbki.

Soft full stock czyli 175KM 265Nm, aczkolwiek z uwagi na drobne różnice w wysterowaniu 2.0t w oplu – szczególnie jeśli chodzi o zapłon i luźniejszy wydech trzeba było nad tym chwilkę posiedzieć. Dodatkowo właściciel zdecydował o wymianie wtryskiwaczy na 'Aerowe’ #12790827 aby uniknąć problemów z pracą instalacji LPG i przekroczyć magiczne 200KM – bardzo dobrze!

Spotkaliśmy się następnego dnia – udało się wykręcić 310Nm i okolice 205KM (bez 'żyłowania’ malutkiego garretta) i gruntownie potestować po dłuższej jeździe testowej. Wszystko gra, z zaznaczeniem że najwyższa pora wymienić świece zapłonowe.

Doładowanie sięgnęło blisko 1,03bar w ciepły letni dzień. Fabrycznie wynosi ok. 0,6-0,7bar zależnie od temperatury itp.

Pozdrawiam serdecznie właściciela, i jeszcze raz dla potomnych: tak to są te same silniki, równie podatne na modyfikacje, różnią się nieco osprzętem – wydech, pompa wspomagania, poprowadzenia mas itp 🙂