[Polift] ze 150KM na 250KM… a bit different story :)

No i na koniec pi─ůtkowego dnia roboczego taki oto wykresik ­čÖé

Pacjent to 1.8t 150KM z Wrocka, wersja z baaardzo d┼éug─ů 6biegow─ů skrzyni─ů (polift) wi─Öc totalnie zamulona, za to mega ekonomiczna:

  • ok 1750rpm@100km/h,
  • ok 2500rpm @ 140km/h
  • i odpowiednio ok 3600rpm@200km/h – wskaz├│wka obrotomierza w pionie, a pr─Ödko┼Ťciomierza ‘le┼╝y’ ­čÖé

    Autko po wymianie rozrz─ůdu oraz sprz─Ög┼éa, wraz z ca┼é─ů rodzink─ů (pozdrawiam serdecznie!) trafi┼éo do nas przedwczoraj na diagnostyk─Ö czy wszystko gra i potem strojenie, z wymian─ů turbo.

Pod maskę wpadło więc:

  • TD04L-14T z B207R
  • FMIC 550×230 by fmic.pl
  • pucha dolotowa z B207R

I zaczeli┼Ťmy strojenie. Standardowo szare wtryskiwacze wymaga┼éy kilku korekt – cz─Östo w tych autach niedolewaj─ů, prawdopodobnie przez przypychaj─ůce si─Ö malutkie otworki – tak statystycznie trzeba na nich dolewac ok 4% wzgl─Ödem tego co za┼éo┼╝y┼é sobie lata temu producent ┼╝eby actual AFR i target by┼éy pokryte ­čÖé

Przy strojeniu ujawni┼éo si─Ö niedomaganie cewki zap┼éonowej i ┼Ťwiec -> wpad┼éa wiec nowa na 3ci cylinder oraz komplet ┼Ťwie┼╝ych NGK.

Efekty na za┼é─ůczonym obrazku, paliwko niestety raczej s┼éabe bo tylko 95 oktan, z lekk─ů domieszk─ů 98 wi─Öc trzeba by┼éo troch─Ö korygowa─ç zap┼éon z do┼éu, ale g├│r─ů jest przyjemnie ­čÖé pomiar na 3cim biegu, na 4tym wstaje oczywi┼Ťcie szybciej (brak dzi┼Ť miejsca na takie pomiary)

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczy─ç spam. Dowiedz si─Ö wi─Öcej jak przetwarzane s─ů dane komentarzy.