[Polift] SS na 16T + FMIC + 525cc + sprzęgło

Taki tam poliftowy sedanik z 16T, z diabelską rejestracją, tym razem w wersji Anniversary, czyli z bardzo fajnym wnętrzem 🙂

Auto trafiło do nas na ‘pakiet primium’, czyli:

-wymianę sprzęgła
-wymianę turbosprężarki
-montaż wydajniejszych wtryskiwaczy benzynowych
-przebudowę LPG
-dołożenie wskaźnika turbo/wymianę zegarów

 

Zaczęliśmy od próby szczelności dolotu i pomiaru kompresji, silniczek wykazał po 14.5bar na każdym z cylindrów, wszystko poza intercoolerem szczelne, odma cała.

Następnie zabraliśmy się za montaż nowego, wzmocnionego sprzęgła dla skrzyni FM57 (5-biegowa z i=3.82), poszła tam tarcza obita w kevlar + nowy docisk z B235R by SACHS + planowanie zamachu, nowy wysprzęglik i oczywiście olej
Wszystko byłoby fajnie, tylko pojawił się mały zonk – właściciel narzekał na ‘wyciek od dołu’, jak się okazało przyczyna to wytarta półoś skrzyni, wytarte wejście do skrzyni i ogólnie kiepski jej stan – przy zlewaniu oleju na magnetycznym korku była ‘choinka’.

Do auta wpadła więc druga taka sama skrzynia, tyle że w dużo lepszym stanie, z niższym przebiegiem + sprawne półosie 🙂
Jak się później okazało zniknął także problem ‘kangurów’ po zdjęciu nogi z gazu – widocznie stara miała już zbyt duże luzy na poszczególnych podzespołach.

W dalszym ciągu zamontowaliśmy wtryskiwacze 525cc, przy czym tutaj prawdopodobnie gazownik się nie popisał bo końcówek 2 szarych wtryskiwaczy nie było, a dwa kolejne nie chciały wyjść… Aby załatwić temat musieliśmy zdjąć kolektor dolotowy, więc profilaktycznie wpadł też nowy zawór odmy, uszczelka kolektora i przepustnicy

Fabryczny BARDZO rozdęty intercooler został zastąpiony FMIC od Fmic.pl w rozmiarze 550x230x65
Instalacja gazowa została trochę przebudowana, bo ktoś wrzucił map sensor gdzieś pomiędzy 2gi a 3ci cylinder i zastosował kilometrowe wężyki podciśnienia 🙂

Na koniec wrzuciliśmy turbo TD04L-16T na żeliwie 5cm i nietypowym kole kompresji 11+0 łopat CNC oraz 11-łopatowym wirniku L (seria liczy ich 12) czyli coś co miało dawać przyjemny dół i całkiem dobrą górę

Należy zaznaczyć że auto ma fabryczny, seryjny układ wydechowy z wersji 1.8t, z katalizatorem, aczkolwiek wiemy że już wkrótce będzie tam siedział Y-pipe 🙂

Wyniki na wykresie