[polift] Gra i trąbi BioPower w kombi – jedno auto, 3 paliwa

Hallo 🙂

Takie oto kombi śmiga od kilku dni po Ciechanowie i okolicach z wyższą mocą…

Autko mojego kolegi, bardzo zadbane, seryjnie było 2-litrowym BioPowerem w wydaniu 2.0t 175KM, mimo dodatkowych map i ograniczeń związanych z obsługą paliwa e85 – a jest trochę różnic względem zwykłych wersji, zostało rozpracowane i dostało stg1.

Ma także instalację lpg, (która nawiasem mówiąc wymagała strojenia zupełnie od nowa), więc w zasadzie jakby to podsumować.. może jeździć na 3 różnych paliwach…

Generuje obecnie 320Nm 210KM na benzynie/lpg oraz podobny moment, lecz ‘tylko’ 195KM na paliwie e85 -gdyby takie udało się gdzieś w Polsce zatankować.

Wersja oczywiście poliftowa, MY08 z nalotem około 330tys km i… zero stuków, zero missfire, zero dymienia, silnik pracuje jak pszczółka. Ahhh żeby tak jeździły b207 z przebiegami około 200tys (ile w tym prawdy?) które do mnie trafiają..To auto potwierdza że ‘trójka z przodu to dobra liczba – wszystkie większe naprawy/serwisy zostały już wykonane, więc miejmy nadzieję będzie dzielnie służyć przez kolejne dziesiątki tysięcy kilometrów.

Ale wracając do tematu stg1 i e85 – dla potomnych – na benzynie osiągamy więcej mocy ponieważ e85 jest mniej kalorycznym paliwem (choć ma masę innych zalet, poza ekologią także mega odporność na spalanie stukowe – wysoka liczba oktanowa), przez co dla uzyskania tej samej mocy musimy wlać go o około 30% więcej, a to oznacza że szare poliftowe wtryski zaczynają być na styk. Teoretycznie jest jeszcze ok 15KM zapas na obecnym setupie, ale nie ma co przemęczać turbinki 🙂 lepiej włożyć większą z Aero, gdy zacznie kiedyś brakować..

Przy okazji – wersje 2007+ miały problemy z głowicami – miękkie gniazda zaworowe, co doprowadzało do stopniowej utraty kompresji na zimnym silniku. B207 w wersji BioPower różni się od ‘zwykłej’.. głowica jest fabrycznie wzmocniona.

Pozdrawiam!

PS. To nie alu, to kołpaki!