Czerwone ‘Oreo’ i jego sonda lambda nr2 – P0420

A dziś trafiło się czerwone Aero (jakiego sam szukam od kilku miesięcy… i znaleźć nie mogę..) z drobnym problemem – mianowicie błąd sondy za katalizatorem.

Właścicielowi zależało przede wszystkim na zgaszeniu checka – P0420 – wydajność systemu katalitycznego poniżej progu.

Oczywiście dało się to zrobić, aczkolwiek operacja wiąże się z koniecznością odczytu softu z ECU, wyłączenia diagnostyki drugiej sondy lambda (i podgrzewacza) i ponownego wgrania. A na mapę przyjdzie czas po wymianie harczącej skrzyni biegów.

 

Apel: redukujmy biegi! Skrzynie padają przez jazdę na zbyt niskich obrotach i ze zbyt dużym obciążeniem! Szczególnie w trasie – 5/6 bieg, obroty 1800 i gaz w podłogę #dieslowo

Pozdrawiam serdecznie 😉

2 thoughts on “Czerwone ‘Oreo’ i jego sonda lambda nr2 – P0420

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.