[Polift] Vector Sport z B207R na hybrydzie TD04L-18T

Poliftowy Vector Sport, czyli autko kt贸re niby 'nie jest Aero’, ale pod mask膮 ma B207R 馃檪

Pierwszy raz trafi艂o do nas m. in na diagnostyk臋, na kt贸rej wysz艂o 偶e mapsensor pokazuje 111kPa na zgaszonym silniku (a powinien ok 100), przez co pojawia si臋 problem z utrat膮 mocy i wysokimi korektami paliwowymi – przep艂ywomierz m贸wi jedno, a czujnik ci艣nienia co innego 馃檪 鈥歫echa艂 s艂abiej ni偶 inne 2.0T鈥. Ponadto samoch贸d mia艂 p臋kni臋t膮 p艂oz臋 balansu i pare innych problem贸w…

Po ogarni臋ciu listy i pr贸bie zwi臋kszenia mocy zgodnie z przewidywaniami okaza艂o si臋 偶e sprz臋g艂o nie ud藕wignie wy偶szego momentu..

Druga wizyta to ju偶 monta偶 (prawie) docelowego setupu, po wymianie sprz臋g艂a i po d艂ugich ustaleniach pad艂o na hybryd臋 TD04L-18T z wirnikiem 11 艂opat + 525cc od boscha i FMIC 550×230 馃檪

Zadanie nie by艂o 艂atwe, bo auto trafi艂o do nas z urwan膮 szpilk膮 w kolektorze wydechowym, w g艂owicy…

Warto te偶 zaznaczy膰 偶e auto ma seryjny katalizator, za艣 uk艂ad wydechowy ktos nie艣wiadomie zamontowa艂 z wersji non-B207R (w uproszczeniu wersje non-Aero z 'R’ pod mask膮 maj膮 wydech skierowany w d贸艂, jak np. linear/arc/vector, JEDNAK mimo 偶e wygl膮daj膮 tak samo to r贸偶ni膮 si臋 艣rednic膮), wi臋c by艂o to sporym ograniczeniem.

Ale to ju偶 wkr贸tce si臋 zmieni bo b臋dziemy wstawia膰 3″ dp 偶eby uwolni膰 potencja艂 turbo, bo z tego co widz臋 '3 z przodu’ b臋dzie prawie na pewno 馃檪

Tak czy siak wyniki powiedzia艂bym przyst臋pne 馃檪

Pozdro!