Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class '' not found in /home/users/beereq03/public_html/domains/saabtuning.pl/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
Historia pewnego auta - ciąg dalszy - finał? stg2 z 380Nm 240KM na wałkach Aero - SaabTuning.pl

Historia pewnego auta – ciąg dalszy – finał? stg2 z 380Nm 240KM na wałkach Aero

Jak obiecałem tak piszę dalej o 9-3 Adama której poświęciłem trochę czasu 🙂

Jest to ciąg dalszy wpisu: Historia pewnego auta… na początek stg1 z pomiarem na hamowni

Więc… po jakiś czasie nawet stg1 zaczyna się nudzić, a że zielone wtryskiwacze już były to został wykonany kolejny mod – wymiana turbo na TD04L-14T z Aero.

Auto dostało program na 370Nm i 220KM, (więcej nie można z uwagi na KME Silvera który już i tak ledwo zipał i trzeba było przełączać na benzynę od 5000rpm). Tak czy tak ładowaliśmy 1,2bar w zakresie 2500-5000rpm

Żeby bardziej podobało się wizualnie dostalo inną kierownicę, srebrne ramki wokół zegarów i lampy z poliftowej wersji 9-3 oraz przeszlo gruntowne mycie/sprzątanie/woskowanie 🙂 No tylko ładnej 17″/18″ felgi brakuje..

Efekty? Odczuwalna różnica w plecach – momencie obrotowym – ogromna, chyba znacznie większa niż między 265Nm a 320, auto nabrało niesamowitej 'lekkości’, a że turbo w całkiem dobrym stanie to wstawało od 2400rpm z full boostem..

Następnie SSik dostał także nowy parownik – KME Gold, nowe świece zapłonowe i… łańcuch rozrządu głównego wraz z napinaczem (zaczynał dzwonić), co zostało połączone z…

taaak.. wymianą wałków na Aerowe 🙂

I kolejnym modem – tym razem już 380Nm 240KM. W zasadzie można powiedzieć że zaczęliśmy od ori softu z B207R, z wyłączonym jedynie czujnikiem poziomu oleju (którego L-ka nie miała), do tego poszło stg1. Autko dostało tą 'brakującą górę’, no i dzieki KME Goldowi (nawiasem mówiąc którego wadą są potężne przerosty ciśnienia) teraz jest w stanie od początku do końca kręcić się na lpg.

Jest jeszcze zapas na mocniejszy obszar pod kreską, tylko trzebaby zająć się wydechem, no i pogodzić z pętleniem wtrysków benzynowych lub ich wymianą np. na 440cc Boscha 🙂

Zmiana wałków minimalnie osłabiła dół – obroty poniżej 2200, za to górą.. ciągnie o prawie 1000rpm dłużej i mocniej.

Czekam na wykres z hamowni który na pewno się tu pojawi – po zrobieniu porządku z cewkami – na rynku jest coraz mniej używek w dobrym stanie, czas na inwestycję w nowe… 😉

Robi robotę.. naprawdę konkretną, Podsumowując ws. do serii 2.0t 265Nm 175KM są to przyrosty rzędu 40% zarówno jeśli chodzi o moc jak i moment obrotowy, średnie spalanie przy umiarkowanej jeździe poszło w górę o ok 1-2 litry/100km.

Totalna transformacja – od 'dupowozu’ do mini-sleepera..?