Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, class '' not found in /home/users/beereq03/public_html/domains/saabtuning.pl/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
Archiwum FAQs - Strona 2 z 2 - SaabTuning.pl

Mam 1.8t 150KM lub 2.0t 175KM i chcę podnieść moc – czy są jakieś przeciwskazania?

Teoretycznie żadne poza DOBRYM STANEM AUTA i zaleceniem wymiany wtryskiwaczy BENZYNOWYCH na wydajniejsze – jeśli auto ma lub docelowo będzie mieć instalację LPG. Samochód ma być sprawny technicznie, niedopuszczalne jest np. wypadanie zapłonu, ślizganie się sprzęgła, hałasowanie rozrządu czy zaświecanie kontrolki check engine. Jeśli wiesz że masz coś do naprawy w osprzęcie silnika – napraw Read more about Mam 1.8t 150KM lub 2.0t 175KM i chcę podnieść moc – czy są jakieś przeciwskazania?[…]

9-3 z instalacją LPG Vialle – co można z tym zrobić?

Zdemontować 🙂 A tak serio.. założę się że to wersja 1.8t, a Tobie brakuje mocy :), jest to całkiem dobra instalacja, przy czym bardzo ogranicza możliwości podnoszenia osiągów, ponieważ wtryskiwacze LPG oficjalnie wystarczą do około 160KM mocy, w praktyce rzadko udaje się podnieść moc do parametrów choćby równym wersji 2.0t, także dla 10KM zysku jest Read more about 9-3 z instalacją LPG Vialle – co można z tym zrobić?[…]

Auto ma słabe hamulce mimo nowych klocków i tarcz – co jest przyczyną?

Jeśli aktualnie masz wersję 1.8t lub 2.0t to fabrycznie ma ona stosunkowo małe tarcze hamulcowe, które łatwo się przegrzewają, biją, krzywią.. ogólnie nie dają rady z tą masą samochodu.. Szczególnie przy hamowaniu z wiekszych prędkości. Rozwiązaniem jest wymiana na 302mm lub 314mm z Aero. Więcej tu: Co zrobić po stg1 ? 00

Czy tankowanie benzyny 98 oktan ma sens?

Krótka odpowiedź: owszem ma; we wszystkim co jest modowane – przygotowuję mapy zapłonowe pod benzynę 98/LPG (co nie wyklucza stosowania 95 – ECU adaptuje się do danego paliwa). Seria ma mapy zapłonowe wyłącznie pod 95 (i słabsze). Więcej info znajdziesz tu: Benzyna 98 czy 95 oktan? 00

Czy jest możliwe wgrania programu stg1 lub stg0 w przypadku przysłania samego ECU kurierem?

Oczywiście. Dla tych dwóch opcji taka możliwość istnieje. Przy czym zaznaczam że to pozbawia mnie możliwości logowania auta, gdyby np. coś działo się z zapłonem – bardzo często słabsze warianty mocowe, a już w szczególności 1.8t 150KM mają zużyte cewki zapłonowe, czego nie widać dopóki auto jeździ z seryjną mocą/momentem. Nie będę w stanie powiedzieć: Read more about Czy jest możliwe wgrania programu stg1 lub stg0 w przypadku przysłania samego ECU kurierem?[…]

Odcina mi turbo – brak mocy

Jeśli odcina całkowicie i auto jeździe jakby miało max 130KM to najbardziej prawdopodobną przyczyną (ale nie jedyną możliwą) jest uszkodzenie zaworu doładowania na gruszce turbo. Więcej info tu: https://www.saabtuning.pl/?s=P0244 00

Jaka jest różnica w spalaniu po zwiększeniu mocy do stg1?

Przy spokojnej jeźdize, gdy nie korzystamy z mocy/momentu obrotowego auto spali MNIEJ niż przed modyfikacją, ponieważ ma zmienioną mapę zapłonową w kluczowych dla ekonomii i mocy obszarach. Przy butowaniu złota zasada: 'turbo żyje, turbo pije’. W praktyce średnie spalanie rośnie o około 0,5 litra, bo po prostu kusi żeby depnąć.. 🙂 00

Ile mocy wyciągnę z 1.8t lub 2.0t bez zmian sprzętowych?

To zależy. Seryjna turbinka jeśli jest w dobrym stanie pozwoli na 210KM. Jeśli w raczej słabym to okolice 190.. Drugim ograniczeniem są wtryskiwacze – w modelach do 2006/2007r. były 'niebieskie’, których wydajność też kończy się gdzieś w okolicy 200KM – konieczna wymiana. W poliftach jest nieco lepiej – minimalnie wydajniejsze turbo (zastąpiono nim garretta) oraz Read more about Ile mocy wyciągnę z 1.8t lub 2.0t bez zmian sprzętowych?[…]

Jakie cewki kupić do saaba?

ORYGINALNE. Nie znam przypadku aby jakikolwiek zamiennik działał poprawnie, tzn. zamienniki wyrzucają błędy P1312 lub P1334 – losowo, jedne częściej, inne rzadziej. Zalecam oryginalne cewki produkcji Mitsubishi, cena około 270zł, lub sprawdzone, używane. Cewki są pojedyncze, to nie kaseta zapłonowa jak w poprzednim modelu. Nr części 12787707 – pod tym samym były zarówno czarne (nieco Read more about Jakie cewki kupić do saaba?[…]

Kupiłem 9-3 1.8t – czym różni się względem 2.0t?

Odpowiedź jest prosta: praktycznie niczym. Wbrew pozorom 1.8t nie jest silnikiem 1.8 lecz 2.0, a 1.8t to wyłącznie oznaczenie handlowe. Nie wierzysz? Spójrz w dowód rejestracyjny i pojemność silnika 🙂 Cały osprzęt z wyjątkiem skrzyni biegów (zwykle w 2.0t jest tyci 'krótsza;) jest ten sam, czasem niektóre 1.8t mogły być bez koła dwumasowego, podczas gdy Read more about Kupiłem 9-3 1.8t – czym różni się względem 2.0t?[…]