9-3 SS 1.8t 2.0t 2.0T

Xenon nie świeci ? low beam failure

Hejka, tym razem i mnie dopadł problem niedziałającego światła mijania w 9-3. Na pierwszy ogień poszedł nowy żarnik xenon, niestety – bez efektu. Okazało się że problem jest gdzie indziej, a dokladniej pod lampą – w naszych autkach czasami padają przetwornice lampy xenon. Podejrzewam, że da się to jakoś naprawiać, ale sprawne auto było potrzebne Read more about Xenon nie świeci ? low beam failure[…]

O gotowcach, tunerach i przebiegu modyfikacji słów kilka

Czy wiecie na czym polega działalność znanych firm tuningowych jeśli chodzi o modyfikacje typu stg1? często po prostu na wgraniu całego gotowego programu (podmiana softu nawet nowszego na starszy..!!), a następnie wykonaniu pomiaru na hamowni i wzięciu za to 1500zł. Czasami robi się jakieś drobne korekty, ale zwykle płaci się za coś już stworzonego… Jak Read more about O gotowcach, tunerach i przebiegu modyfikacji słów kilka[…]

Przypadki z ostatniej trasy :) cz2 – uporczywy błąd P1312

Witojcie 🙂 przypomniał mi się przypadek Mateusza z Biłgoraja, a wiem że nie on jeden męczył się z notorycznie wracającym błędem P1312 (lub P1334) więc może warto napisać. Pisaliśmy kiedyś przez messengera, już na tym etapie miałem pewne podejrzenie; szczególnie że auto jest z instalacją gazowa marki KME. Pamiętam że udalo nam się złapać jakoś Read more about Przypadki z ostatniej trasy 🙂 cz2 – uporczywy błąd P1312[…]

Cold revlimiter dla B207 – zabezpieczenie przed 'katowaniem’ zimnego silnika

No cześć, Ostatnio było o automatach, więc teraz pora na modyfikację dla aut z (tfu) manualną skrzynią biegów. Swoją drogą tamta rekalibracja, przetestowana już przez kilkaset kilometrów spisuje się po prostu bajecznie; auto stało się bardziej Sport niż Sedanem. Kto widział np. w BMW M3 funkcję która ogranicza maksymalne obroty w zależności od stopnia rozgrzania Read more about Cold revlimiter dla B207 – zabezpieczenie przed 'katowaniem’ zimnego silnika[…]

300-konne rodzinne kombi :) hybrydka 19T + 630cc

Tym razem będzie o aucie Piotra z grupy świętokrzyskiej (która serdecznie pozdrawiam! mega fajni ludzie!). Samochód bazowo w wariancie 1.8t 150KM +oryginalny hirsch na 195KM, na poliftowym osprzęcie, a wiec turbo 11TK3 + szare wtryskiwacze. I dałoby się z tego wyciągnąć okolice 220KM, ale.. po co się tak ograniczać haha 🙂 no i przy okazji Read more about 300-konne rodzinne kombi 🙂 hybrydka 19T + 630cc[…]

Hirsch i zapętlenie wtryskiwaczy – odblokowanie softu + solucja

Hej! Jak wszyscy wiemy… okay, no prawie wszyscy 🙂 softy Hirscha są zablokowane i po odczytaniu softu z ECU okazuje się że nie możemy za wiele..Jest to o tyle istotne że trafiam na ludzi którzy skarżą się, że po założeniu gazu musieli zmienić soft w aucie (bo komuś się nie chciało głowić…) na seryjny bo Read more about Hirsch i zapętlenie wtryskiwaczy – odblokowanie softu + solucja[…]

Pompa SAI i błąd P0410 – czyli słów kilka o Secondary Air Injection

Na początku produkcji, w latach 2002-2004 w saabikach montowane były pompy powietrza wtórnego, w jakim celu? Dla poprawy jakości spalin oczywiście, ale także szybszego rozgrzewania silnika. W wielkim skrócie układ działał tak, że pobierał powietrze poprzez filtr i tłoczył je do wydechu, a jednocześnie ecu zwiększało dawkę paliwa – w efekcie wg. wskazań drugiej sondy lambda Read more about Pompa SAI i błąd P0410 – czyli słów kilka o Secondary Air Injection[…]

Wymiana wtryskiwaczy pod LPG + stg dla przedliftowego 2.0t

Statystycznie wrzucam na bloga jedno na 5-8 aut, a to jest o tyle hmm. 'ciekawsze’ że poza software robiliśmy także wymianę wtryskiwaczy benzynowych, kierowca podszedł do tematu jak należy i przed zagazowaniem swojego 2.0t zdecydował o ich wymianie na zielone z wersji aero. Samochód to świeży nabytek, a do mnie trafił od poprzedniego klienta, z Read more about Wymiana wtryskiwaczy pod LPG + stg dla przedliftowego 2.0t[…]

Falowanie obrotów, nierówna praca, drżenie – blokady rozrządu oryginał vs zamiennik

Cześć! Wiele osób walczy z problemem nierównej pracy silników B207 / Z20NET na wolnych obrotach. Jeszcze więcej jeździ myśląc, że wszystko jest okay 'bo on tak zawsze chodził’. Ci bardziej dociekliwi z pewnością czują że 'coś nie gra’, poniżej mała pomoc.. Zjawisko to w zdecydowanej większości przypadków należy wiązać albo z wyciągnięciem/zużyciem łańcucha rozrzadu – Read more about Falowanie obrotów, nierówna praca, drżenie – blokady rozrządu oryginał vs zamiennik[…]

stg0 175KM + mod zachowania automatu w 1.8t 150KM

Priwjet! Piękny czarny saabik zawitał na pakiet pod tyutułem: stg0 i modyfikacja zachowania skrzyni automatycznej. W zasadzie to ja miałem zrobić objazdówkę po Polsce – wycieczka w stronę podkarpacia i po drodze ogarnąć temat, ale wyszło inaczej. Może to i dobrze 🙂 Samochód Kamila – wyposażony w instalację LPG, nie chcieliśmy ruszać wtryskiwaczy benzynowych (zapętlenie), Read more about stg0 175KM + mod zachowania automatu w 1.8t 150KM[…]

Panie tu jest ECU padnięte… a jednak nie jest ;) o tym jak to gaz wpływa na benzynę..

Cześć, jakiś czas temu odwiedził mnie Stasiek ze swoim 2.0t, z LPG w którym poprzedni 'znawca saabów’ stwierdził że trzeba wymienić ECU. Dlaczego? A no dlatego, że auto miało spore problemy ze startem na zimnym silniku. Rozrusznik kręcił, a silnik nie bardzo chciał zaskoczyć. Błędów brak, tak więc 'ciekawy case’. Ciekawostka – przy spotkaniu okazało Read more about Panie tu jest ECU padnięte… a jednak nie jest 😉 o tym jak to gaz wpływa na benzynę..[…]

Aero na LPG nie jedzie? znów gazownicy-partaki z Wawy..

Ostatnio pracujemy głównie nad kilkoma projektami 280/300+ więc trochę mniej aktywnie (bardziej na FB), bo po prostu nie ma kiedy pisać, ale udało się wcisnąć w kolejkę Aero Jakuba, w którym to pewna dobra marketingowo firma z wawy nie poradziła sobie z LPG – zarówno montaż jak i strojenie 'mocno średnie’ 🙂 Naszym zadaniem było Read more about Aero na LPG nie jedzie? znów gazownicy-partaki z Wawy..[…]

stg1 do B207L – kolejny SS

Trafił do mnie Mateusz z SSem w kolorze nocturne blue (tak, to sentyment do pierwszego saaba…) w wersji z jasnymi skórkami i B207L pod maską. Standardowe 175KM 265Nm pochodzące z USA. Na krótkiej jeździe testowej potwierdziliśmy – turbo ładowało maksymalnie 0,6-0,7bar od obrotów 2000, czuć było że chce więcej, no ale limitery na to nie Read more about stg1 do B207L – kolejny SS[…]

Dlaczego 1.8t to 'dwulitrówka’ ? Czyli o silnikach w 9-3 i różnicach pomiędzy nimi

Cześć, Dziś będzie po krótce o 2-litrowych silnikach benzynowych jakie montowano w Saabach od 2002roku. Tak więc były 3 wersje, bazujące na tym samym bloku i w zasadzie tej samej głowicy 1.8t B207E czyli wersja 'de-tuned’ 2.0t – o deklarowanej mocy 150KM i momencie obrotowym równym 240Nm 2.0t B207L które miało mieć 175KM oraz 265Nm Read more about Dlaczego 1.8t to 'dwulitrówka’ ? Czyli o silnikach w 9-3 i różnicach pomiędzy nimi[…]

Poprawa modulacji sprzęgła – sprężyna odbijająca

Cześć, Zamieszczam swoje luźne spostrzeżenie na przykładzie już kilku aut z (tfu!) 'manualem’ haha 🙂 Otóż zdarzają się auta, w których sprzęgło bierze wysoko, jakby 'na ostatnim centymetrze’. Nie ślizga się, nie przypala. Ale pracuje jakoś tak dziwnie… Często powodem jest takie małe cudo które wspomaga hydraulikę – mianowicie sprężyna sprzęgła mocowana przy pedale. Sprężynka Read more about Poprawa modulacji sprzęgła – sprężyna odbijająca[…]