9-3 SS 1.8t 2.0t 2.0T

[Polift] Vector Sport z B207R na hybrydzie TD04L-18T

Poliftowy Vector Sport, czyli autko które niby 'nie jest Aero’, ale pod maską ma B207R 🙂 Pierwszy raz trafiło do nas m. in na diagnostykę, na której wyszło że mapsensor pokazuje 111kPa na zgaszonym silniku (a powinien ok 100), przez co pojawia się problem z utratą mocy i wysokimi korektami paliwowymi – przepływomierz mówi jedno, Read more about [Polift] Vector Sport z B207R na hybrydzie TD04L-18T[…]

Bluetooth AUX dla przedlifta 9-3

Hej! Ciężkie czasy nastały, ludzie bez rozumu, telefony bez portu jack… 🙂 Jakiś czas temu zmuszony zostałem do zmiany smartfona na takowy, a nie ukrywam że jestem raczej przyzwyczajony do spotify i podobnych serwisów.. Także na początku nie było łatwo, jednak po chwili researchu znalazłem rozwiązanie – dla przedliftowych aut. Co ciekawe jakość dźwięku jest Read more about Bluetooth AUX dla przedlifta 9-3[…]

Aero szarpie przy przyspieszaniu… diagnoza i tuning

Trafił do mnie Adrian, seryjnym aero (pozdro!) które na benzynie jechało dobrze, natomiast na lpg poszarpywało przy umiarkowanym i większym obciążeniu. A że ja bardzo lubię instalacje LPG i ich diagnostykę/kalibrację (bo wiem że mogą działać niezauważalnie w aucie i przynosić realne oszczędności, szczególnie z 2.0t pod maskę) ostrzegam że pewnie znowu się rozpiszę 🙂 Read more about Aero szarpie przy przyspieszaniu… diagnoza i tuning[…]

Projekt: 2.0t SS w wydaniu.. Cosmic Blue :)

Dzień dobry, szukam weny do napisania o 9-3 koleżanki Agi-  może tym razem uda się dokończyć i zaplanować wpis 🙂 Był chyba maj, park na Grochowie.. a nie, pomyliłem bajki 🙂 choć i ta jest piękna: październik 2018r – nabytek: Jest to SS w wersji Vector z 2.0t 175KM, skrzynia 5-biegowa (krótka wersja, z ratio Read more about Projekt: 2.0t SS w wydaniu.. Cosmic Blue 🙂[…]

[polift] dlaczego większość gazowników w tym kraju to…

partacze?? gruby tytuł, co? ale po prostu wkurzyłem się bo był to już 3ci bardzo podobny przypadek w tym tygodniu, ten postanowiłem 'udokumentować wpisem’ no właśnie.. dlaczego? Dlaczego raz po raz trafiają do mnie 9-3 z problemami po zamontowaniu instalacji LPG? Albo w ogóle ze źle wystrojoną instalacją od długiego czasu? Przecież ktoś wziął za Read more about [polift] dlaczego większość gazowników w tym kraju to…[…]

Przelane Aero? jakoś tak słabo jechało..

MY2004 B207R, a więc 'Aero’. Prosze nie mylić z 'Areo’ ani 'Oreo’, to już inne modele 🙂 Auto trafiło na strojenie i ogarnięcie LPG, jednak w pierwszym terminie przy diagnostyce szybko wyszła na jaw duuuża nieszczelność intercoolera – standardowo rozdęty/rozsadzony 'na dole’, co bardzo przeszkadza w strojeniu – część potwietrza zmierzonego przez MAF przy doładowaniu Read more about Przelane Aero? jakoś tak słabo jechało..[…]

Testy 0-400m – jedno auto, 3 programy – coś dla lubiących cyferki

Korzystając z chwili wolnego czasu naszło mnie na przetestowanie kilku wariantów mocy w jednym aucie. Setup: B207E 1.8t z Aero turbo TD04L-14T i 'zielonymi’ wtryskami + 5-biegowy automat, 3/4 zbiornika benzyny. Odcinek minimalnie pochyłej drogi – próba robiona od tego samego miejsca, w obu kierunkach dla uśrednienia pomiaru, z chwilą przerwy na wgranie softu. Wyniki: Read more about Testy 0-400m – jedno auto, 3 programy – coś dla lubiących cyferki[…]

Mój królik doświadczalny – trochę większe modyfikacje :)

Mam (wreszcie!) trochę wolnego czasu, troszkę gorzej z weną, więc krótko wspomnę o jednym ze swoich samochodów, a co 🙂 9-3 MY03 2.0t z automatem – marzyłem o posiadaniu takiej skrzyni po 115tys km zrobionych manualem (czytaj 'drążek mieszający’) w 3 lata w największych warszawskich korkach, ale i na szybkich trasach po Europie. Kupiony jako Read more about Mój królik doświadczalny – trochę większe modyfikacje 🙂[…]

[polift] automat 1.8t + stg1 – krótka historia i rezultat z hamowni

Cześć, Krótka historia auta – 2007r. polift, kombi, automat w wersji 1.8t, który jak twierdził poprzedni właściciel miał mieć 200KM, ale jakoś niespecjalnie to jechało. Zostało więc zweryfikowane na hamowni – tu bez wielkiego zaskoczenia wyszło że auto jest czystą serią, a więc z mocą 150KM i 240Nm. Pacjent został sprawdzony u mnie – jeśli Read more about [polift] automat 1.8t + stg1 – krótka historia i rezultat z hamowni[…]

Stał w krzakach, ale dostał dwa nowe życia :) 1.8t z zagramanicy

A dziś o autku Mateusza, samochód bardzo ładny, dostał jednak (pierwsze) drugie życie, wymagał zapewne sporo pracy (kosmetyka), aby doprowadzić go do ładu, gdyż za granicą ktoś go olał i zajął się innym. Bezduszni 😀 Samochód bazowo w wersji 1.8t, 150KM, co ciekawe na krótkiej 5-biegowej skrzyni (przełożenie główne i-4.05), a przy 1.8t trafiały się Read more about Stał w krzakach, ale dostał dwa nowe życia 🙂 1.8t z zagramanicy[…]

Co zrobić po stg1 ? zmienić hamulce!

Wiele osób zwiększa moce swoich samochodów, zdaje się w nieskończoność, dbając jakby o przyspieszenia i masaż pleców przy wciśnięciu pedału gazu do tzw. deski, a zapomina o czymś równie ważnym… O HAMULCACH Ci którzy mieli okazję znaleźć się w sytuacji typu 'tnę lewym na A-dwójce i nagle tir zajeżdża mi drogę’ z pewnością przeżyli chwile Read more about Co zrobić po stg1 ? zmienić hamulce![…]

B207R + FMIC + DP + świeżutkie 525cc by Bosch

Kontynuacja modyfikacji auta opisywanego dokładnie rok temu na blogu; [polift] Zmniejszenie spalania i zwiększenie mocy – B207R + automat => idzie to w parze 🙂 Tym razem spotkaliśmy się w celu wymiany wtryskiwaczy benzynowych na bosche 525cc, co dało możliwość dalszego podnoszenia mocy z zachowaniem bezpiecznego AFR 🙂 Dodatkowym plusem jest brak zapętleń wtryskiwaczy benz, Read more about B207R + FMIC + DP + świeżutkie 525cc by Bosch[…]

Instalacje LPG cz.2 – co konkretnie zamontować do B207?

Hej, tym razem – kontynuując poprzedni wpis – już bardziej konkretnie co montować, a czego unikać jeśli chodzi o instalacje autogazu w silnikach B207/Z20NET. na bazie doświadczeń po strojeniu >140 aut z przeróżnymi sterownikami, na przeróżnym osprzęcie 🙂 w tematyce LPG siedzę dużo dłużej niż w samych saabach, przy czym zaznaczam, że nie jestem wyrocznią Read more about Instalacje LPG cz.2 – co konkretnie zamontować do B207?[…]

Hirsch i zapętlenie wtryskiwaczy – odblokowanie softu + solucja

Hej! Jak wszyscy wiemy… okay, no prawie wszyscy 🙂 softy Hirscha są zablokowane i po odczytaniu softu z ECU okazuje się że nie możemy za wiele..Jest to o tyle istotne że trafiam na ludzi którzy skarżą się, że po założeniu gazu musieli zmienić soft w aucie (bo komuś się nie chciało głowić…) na seryjny bo Read more about Hirsch i zapętlenie wtryskiwaczy – odblokowanie softu + solucja[…]

Pęknięty wężyk przy kolektorze – nierówna praca, strata mocy, falowanie, syczenie – częsty problem

No dobra, to teraz zdjęcie – 'zagadka’. Gdzie leży przyczyna syczenia, straty mocy i nierównej pracy silnika na wolnych obrotach/falowania? BARDZO często w B207 pęka właśnie ten wężyk – tuż przed króćcem w kolektorze dolotowym. Sprawę załatwia kilka centymetrów przewodu gumowego fi 6..7mm 🙂 i reset adaptacji ecu +50