9-3 SS 1.8t 2.0t 2.0T

[Polift] stg1 dla poliftowego MY2009 1.8t – 220KM

MY2009 1.8t Kamila, z długą F40 – czyli 3600rpm @ 200km/h 🙂 piękna sprawa w trasie, chociaż nie wiem czy fabryczne 240Nm 150KM osiągnęłoby tyle na ostatnim, 6tym biegu 🙂 Autko z dużym potencjałem, pod maską oczywiście seryjne TD04L-11TK3 + ‚szare’ wtryskiwacze. W zasadzie wystarczyło ogarnąć świece zapłonowe – jedna uszkodzona – i wymienić zawór Read more about [Polift] stg1 dla poliftowego MY2009 1.8t – 220KM[…]

stg1 dla 2.0t 175KM i słówko o wolnych obrotach

Hallo, Ostatnio chyba jest jakaś faza na czarne 'dziewięć tróje’ 🙂 Tu przykład następnego 'zestejdżowanego’. Seria 2.0t 175KM/265Nm Mod: zaktualizowane oprogramowanie + 200KM/320Nm + mapa zapłonowa pod LPG i benzynę 98 + podniesienie wolnych obrotów i przekalibrowany pedał gazu (i kilka innych istotnych zmian :)) W tym miejscu należałoby wyjaśnić dlaczego tak – otóż dużo przyjemniej, Read more about stg1 dla 2.0t 175KM i słówko o wolnych obrotach[…]

Stał w krzakach, ale dostał dwa nowe życia :) 1.8t z zagramanicy

A dziś o autku Mateusza, samochód bardzo ładny, dostał jednak (pierwsze) drugie życie, wymagał zapewne sporo pracy (kosmetyka), aby doprowadzić go do ładu, gdyż za granicą ktoś go olał i zajął się innym. Bezduszni 😀 Samochód bazowo w wersji 1.8t, 150KM, co ciekawe na krótkiej 5-biegowej skrzyni (przełożenie główne i-4.05), a przy 1.8t trafiały się Read more about Stał w krzakach, ale dostał dwa nowe życia 🙂 1.8t z zagramanicy[…]

1.8t na GT20 i szarych wtryskach => stg1 + wykres

Hej, tym razem będzie o aucie Patryka, które zostało zmodyfikowane przy okazji poprzedniej 'objazdówki’, jak dobrze pamiętam w Tarnowie 🙂 Seryjnie 1.8t B207E 240Nm 150KM z LPG na sterowniku STAG 300 Modyfikacja: stg1 310Nm 200KM, wtryskiwacze szare (na seryjnych niebieskich auto pętliło i cięzko było wystroić gaz), i kilka innych zmian jak np. rekalibracja pedału Read more about 1.8t na GT20 i szarych wtryskach => stg1 + wykres[…]

Wymiana wtryskiwaczy – konieczność czy opcja?

Cześć, Od paru miesięcy dysponuję raczej skromną ilością wolnego czasu, dlatego też ten wpis ma być odpowiedzią na pytanie które często jest mi zadawane, w przypadku stg1 dla b207e i b207l 🙂 A więc start: Napiszę dwie wersje – pierwsza krótka, druga wyjaśni także 'dlaczego!?’ Konieczność – w sytuacji kiedy instalacja LPG jest złożona z Read more about Wymiana wtryskiwaczy – konieczność czy opcja?[…]

Naprawa ECU SAAB 9-3 – informacje

Strona informacyjna poświęcona naprawom sterowników silnika. naprawialne numery sterowników: 55352688 55353231 55352571 55565020 55567225 naprawialne kody błędów (szansa 80-90%): P0201, P0202, P0203, P0204, P0245 – zwarcie na wtryskiwacze P0628, P0617, P0035 P0691, P0692, P0693 P0601 P0444 P0033 kody błędów potencjalnie naprawialne (szansa do 30%) P0606, P0638 P2135, P1523, 1681 na ten moment jeszcze NIE są Read more about Naprawa ECU SAAB 9-3 – informacje[…]

Padające sterowniki silnika w 9-3 B207 / Z20NET – lista typowych błędów

Hej, wpis o padających ECU już był, jednak daaawno temu – możecie wierzyć lub nie – wymieniliśmy już z pewnością więcej niż 230 (dwieście trzydzieści) sztuk, typowy dzień 'roboczy’ wygląda tak że maksymalnie do godziny 10:00 już jest pierwszy telefon/wiadomość z opisem usterki, a nierzadko kończy się na 3-4 dziennie.. poprzedni: KLIK Pomyślałem więc że Read more about Padające sterowniki silnika w 9-3 B207 / Z20NET – lista typowych błędów[…]

Jak NIE ustawiać rozrządu balansu w 2.0t – poprawka po mechaniku

Cześć, To taka rzeźba że wręcz trzeba ją wrzucić w ynternety.. Pacjent: MY03 2.0t SS Adama z Mińska Maz (pozdrawiam!). – po wymianie rozrządu balansu przez niekompetentnego mechanika. Silnik drżał, kulał na wolnych obrotach. Generował mnóstwo wibracji, niosących się na całą karoserię, dźwięk jakby zaraz miał się rozpaść, coś jakby tłumik po strzale z dubeltówki.. Read more about Jak NIE ustawiać rozrządu balansu w 2.0t – poprawka po mechaniku[…]

Ktoś wgrał marnego gotowca i powiedział że auto ma 240KM.. yhym..

Cześć! Standardowe modyfikacje, czyli 'przyjeżdża seryjne auto na modyfikację’ bywają już troszkę nudne, więc rzadko je opisuję, ale tym razem będzie o saabinie Piotra z którym spotkaliśmy się w Lublinie. Sterownik ciągle wywalał checka informując m. in o problemach z układem sterowania turbiną (P0244) oraz usterce zaworu bypass (P0033). Program był już robiony przez pewną Read more about Ktoś wgrał marnego gotowca i powiedział że auto ma 240KM.. yhym..[…]

modyfikacja pod LPG – wtryskiwacze z volvo + podniesienie mocy

Saabik 9-3 2.0t w wersji z kierownicą po złej stronie 🙂 modyfikacja zakładała późniejszą instalację LPG, tak więc zaczęliśmy od odczytu aktualnego softu – zwykłe, stockowe 175-konne B207L oraz wymiany wtryskiwaczy na… inne niż zielone 😉 Pod maskę wleciały wtryskiwacze pomarańczowe, pochodzące z volvo z silnikami T5/T6. Jest to moje ostatnie odkrycie – znacznie tańsze Read more about modyfikacja pod LPG – wtryskiwacze z volvo + podniesienie mocy[…]

[polift] Zmniejszenie spalania i zwiększenie mocy – B207R + automat => idzie to w parze :)

Tym razem opisuję autko spotkane w Łomży, gdzie właściciel narzekał trochę na wysokie zużycie paliwa. Piękna to sztuka, do tego z rynku amerykańskiego, a więc wyposażony w szyberdach, automat i takie tam bajery… 🙂 Samochód potrafił spalić nawet 14-15 litrów/100km, co dawało zasięg na około 38-litrowym (netto) zbiorniku LPG  rzędu 260km. Trochę mało, ale swoją Read more about [polift] Zmniejszenie spalania i zwiększenie mocy – B207R + automat => idzie to w parze 🙂[…]

P0340 P1340 P1312 P1334 – problemy z modułem CDM

Drodzy, często narzekacie na problemy z zapłonem i wywalanie błędów mimo że układ zaplonowy ma świeże (ori) cewki i świece. Problem może być w zaśniedziałych/skorodowanych/‚zielonych’ stykach modułu CDM, czyli ‚ion sensing’. To cudo dokręcone jest do pompy vacuum w B207. Jeżeli ktoś ma błędy: -p0340 -p1340 -p1312 -p1334 Może występować także miganie kontroli check engine, Read more about P0340 P1340 P1312 P1334 – problemy z modułem CDM[…]

[Polift] mały bonusik czyli dołożenie klawisza / trybu 'Sport’ w automacie

Dzień dobry, Jakiś tydzień temu robiliśmy swap mojego Ich Blue 9-3 2009r na wersję ze skrzynią automatyczną – jazda manualem już się znudziła, a przy daily jednak komfort ma ogromne znaczenie 🙂 poza tym – operacja wykonywana 'tak z czystej ciekawości’ i dla chęci dalszego rozwoju 🙂 dziś mogę napisać że zakończona 100% powodzeniem – Read more about [Polift] mały bonusik czyli dołożenie klawisza / trybu 'Sport’ w automacie[…]

Opadający pedał hamulca na postoju

Hej, ostatnio widziałem dyskusję na grupie na ten temat, ktoś wymieniał wiele elementów układu hamulcowego, a problem 'opadającego pedału hamulca na postoju’ pozostał. Niektórzy sugerują usterkę pompy lub nieszczelności itd; nic bardziej mylnego 🙂 Żeby nie snuć zbędnych teorii za które będzie mi dane kiedyś spłonąć na stosie poniżej wklejam informacje prosto z WIS na Read more about Opadający pedał hamulca na postoju[…]

Gdy sprzęgło się ślizga – mocniejsze opcje do 9-3 z B207 skrzynie 5-biegowe i 6-biegowe

Hej, ostatnio często na grupie wsparcia technicznego – na którą serdecznie zapraszam – link: https://www.facebook.com/groups/saabtuning – poruszany był temat wzmocnionego sprzęgłą do B207. Ten wpis powstaje aby zebrać informacje w jednym, łatwo dostępnym miejscu 😉 A więc tak – jeśli sprzęgło się ślizga to znaczy że nie jest już w stanie przenieść momentu obrotowego na Read more about Gdy sprzęgło się ślizga – mocniejsze opcje do 9-3 z B207 skrzynie 5-biegowe i 6-biegowe[…]